Thread oficial: Athletic Club 2013/14

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Alvurion

Como nos trollea Del Bosque convocando a San José.

B

#1371 emilio pérez de rosas, con todo lo mongolo que es, al menos tiene un hueco en su corazón para el FÚTBOL con mayúsculas, al menos sabe identificar la mierda que nos rodea en el fútbol

Txentx0

No puedo entender que no convoque a uno de los mejores delantros de España. Aduriz siempre cumple, este en el equipo que este

1 respuesta
Ralf1977

#1383 Igual no lo hace por la edad, tiene ya 33 tacos, y dudo mucho que tras haber llevado a un equipo de abuelos (Las cosas como son) al mundial, quiera meter a gente casi de la misma quinta. Querrá meter gente nueva y a ver qué sale. Del Bosque yo creo que tendrá que descubrir a bastante gente si quiere que España siga en la élite del fútbol mundial.

Pero en parte tienes razón: Una pena que Adúriz no haya nacido 10 años más tarde.

1 respuesta
B

Yo me huelo que llorente querra volver.

2 respuestas
Perurena

#1385 Ni gratis.

1 respuesta
B

#1386 No he dicho que lo quiera eh, solo digo que seguro que se está arrepintiendo

SuTaGaR

Algunos se fueron buscando un equipo mejor, sin darse cuenta que ya estaban en el mejor.

12
nadi3

Iloseers

Jeff_Gold

#1385 ni quiere ni se le quiere (q se le necesite es otra cosa bien distinta xddd)

Skorp1to

sanjajajajajajajajajajajajjajajajajajajajajaajjajajajajajjajajajajajajajajajajajjajajajajajjajjajajajajjajajajaajjajjajajjajajajajajajajjajjajajajajajajaajjajajajjajajajajajajajjajajajajajajajaja

Es como ver a Roberto Rios levantando una Champions xD

2
B

El próximo convocado igual es Susaeta. Entonces ya me parto el hojaldre por 200 sitios distintos XDDDDD

DaMMiT

que importante fue ganar el sábado, imaginaros este parón con una derrota, 0 puntos, y tener que visitar el camp nou.

por cierto, ocasión inmejorable para dar un susto en barcelona. Siempre se les atraganta la vuelta de selecciones y todavía no les veo muy finos.

4 1 respuesta
Jeff_Gold

#1393 yo me sumo a la del sorpresón!!

tuput

Muchos no han ido con la selección y el Barça está poco menos fino de lo que puede estarlo el Athletic.

el-lobo

Por cierto, felicidades por el pase de champions y el arranque de la temporada.... que con otras cosas se me olvido pasar por aqui.

Aunque tengais plantilla relativamente corta para europa yo creo que os ha tocado un grupo que si le echais huevos estais en octavos.

Perurena

Ha metido Sola en un amistoso. Ha salido barato.

2
RuLi_pucela

Ayer estuvo por aquí Aduriz dándolo todo que son las fiestas. Se debió llevar buen recuerdo otros años xd

1 respuesta
B

#1398 Mientras sea como Romario y siga metiendo goles... a mí plin.

DaMMiT

What Athletic Bilbao can teach brands about risk and innovation

Football shows that those with the least resources make the best innovators, says Simon James

Imagine a sports team from a city consisting entirely of players from that city, never trading or buying players from outside the city, consistently doing well, regularly selling their best players and then still doing well. The club refuses to pick anybody from any other city. Oh, and there is another popular club in the city that takes half of the available citizens to play for the arch rivals, depriving the club of half of the available talent pool.

That’s what happens at Athletic Bilbao, a Basque team competing in the Spanish La Liga competition. Athletic only field Basque players. There are 2.6m Basques in Spain – equivalent to the metropolitan area of Pittsburgh or Liverpool.

Athletic have never been relegated in their history (sharing the honour with Barcelona and Real Madrid), and this year, hidden behind the grand achievements of Atletico Madrid (containing two Belgian, two Uruguayans, four Brazilians, a Portuguese and a Turk) qualified for the European Champions League by finishing fourth in La Liga. This week they beat SSC Napoli to qualify for the group stages of the tournament for the very first time.

The best Basque players in the world – Alonso, Llorente, Martinez, Illarramendi and Azpilicueta play for the biggest teams in the world – Real Madrid, Bayern Munich, Juventus and Chelsea – paying fees and salaries well out of the reach of Athletic Club.

So how does Athletic Bilbao continue to win in an unfair game – that makes Moneyball look like a walk in the park? There are no drafts, or collective bargaining, or profit shares or luxury tax in football (sorry, soccer).

They built the world’s finest youth academy system. Without the best youth academy system (or ‘cantera’ as it is known in Spain) they would die. They do it, because it is their only choice. They say necessity is the mother of invention – but that doesn’t go halfway to convey the importance of Athletic Bilbao as a symbol of the Basque people.

Is it necessary for the Yankees to have a good farm system, or Chelsea FC a good youth academy? No of course it’s not – because they can go out and buy any talent they need. Chelsea haven’t developed a regular first team player from their own academy since John Terry almost 20 years ago (and he joined from West Ham). The Yankees have generated only 38 home runs from 1st round draft picks since Derek Jeter in 1992 – and 32 of those were scored by one guy.

Innovation doesn’t need millions of dollars, or designer bearded boy-men drinking expensive coffee in designer sandals; it needs an authentic do or die situation. A lack of budget presents a greater sense of urgency than deep pockets. A burning platform is more likely to generate creative disruption than strong quarter on quarter growth trends. Steve Jobs’ return and subsequent turnaround of Apple was do or die.

So why is it that those with the least resources are most adept at innovation? Some of the companies with the biggest R&D budgets in the world have failed – Kodak, Blackberry, Nokia and Xerox to name a few from a very narrow sector. In 2009, Motorola spent more on R&D than Google. Unencumbered with former glories, or profitable business to defend, startups represent the major thrust of innovation because that is all they have. Yet, many big businesses seem to prefer slow, but terminal and inevitable decline. In recent months commentators have suggested that an increasingly diverse list of things is in terminal decline – Tesco, town centres, Manchester United and the UK – none of which are in a position to innovate their way out of trouble. That 6th century BC raconteur Sun Tzu once quipped: “A slow death is a death nonetheless”.

When you don’t have options, decision-making is taken off the table, and when decision-making is taken off the table, there is no fear that you might be making the wrong decisions. Accountants call that fear opportunity cost, and its consequences are called risk. Yet we ascribe far more risk to things that we have not done before than those things we have never done. It’s the human condition of familiarity bias.

To compound matters, due to the cognitive bias of loss aversion, where humans place much greater value on avoiding losses than generating gains, we favour the path of least risk. Risk aversion in marketing is a risky proposition. The primary role of marketing in a business is growth. So if your decision making is focused on minimizing risk, by definition you cannot be maximising growth.

It is inevitable that Athletic Bilbao have the best cantera in the world of football. It is the only path to success. It is equally inevitable that the Yankees or Chelsea are terrible at youth development. If you want to consistently and successfully innovate in marketing, you need to embrace innovation as your philosophy. Innovation is not the NPD department. It is not that top secret Project Phoenix Omega. It is a strategy designed to maximize growth by embracing the risk where others fear to tread. It is seeing that risk as the reason why returns are so high, not as a barrier to entry. For Athletic Bilbao there is no risk in their strategy because it is the only path open to them. There is no alternative. No opportunity cost. No fear.

http://www.theguardian.com/media-network/marketing-agencies-association-partner-zone/2014/sep/08/what-athletic-bilbao-can-teach-brands-about-risk-and-innovation

Fdkn

Imagine a sports team from a city consisting entirely of players from that city, never trading or buying players from outside the city, consistently doing well, regularly selling their best players and then still doing well. The club refuses to pick anybody from any other city. Oh, and there is another popular club in the city that takes half of the available citizens to play for the arch rivals, depriving the club of half of the available talent pool.

That’s what happens at Athletic Bilbao,

Eso es mentira a todos los niveles, pero bueno, que la realidad no te joda un articulo romantico

2 2 respuestas
DaMMiT

#1401 aprendes rápido de las comillas mágicas de marca. esa frase continúa con : a Basque team competing in the Spanish La Liga competition. Athletic only field Basque players. There are 2.6m Basques in Spain – equivalent to the metropolitan area of Pittsburgh or Liverpool.

no dice que solo consista en jugadores de la ciudad, si no de una región que es equivalente en población al área metropolitana de algunas ciudades como las citadas.

1 respuesta
Fdkn

#1402 Y sigue siendo mentira, la poblacion de pais vasco+navarra+pais vasco frances se acerca a los 4 millones, y eso sin contar que llorente es riojano y demás vueltas de tuerca a la filosofia cuando toca.

No, el articulo es propaganda.

1 1 respuesta
DaMMiT

#1403

CAV 2.191.682
Navarra 644.477
País Vasco francés unos 260.000

Más cerca de esos 2,6 millones que de los 4 que tu citas.

Llorente nació en pamplona :D

El artículo tiene sus fallos, como cuando dice que es la primera vez que vamos a la champions, es normal al estar escrito por un medio extranjero.

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zodk

Qué manera de hatear, la virgen.

Me sorprendería de no ser quien es xd

Perurena

#1401 Es una introducción para que la gente lo entienda de una manera fácil, leste el resto del artículo anda, que menudo ridículo has hecho.

Fdkn

#1404 No hombre, es todo fidedigno

The best Basque players in the world – Alonso, Llorente, Martinez, Illarramendi and Azpilicueta

2 de la cantera de la Real y 3 navarros xDD

Disfruta de la champions que ya han llegado los buttmads

1 1 respuesta
Perurena

#1407 A ver si lo entiendes, Nafarroa es EUSKAL HERRIA.

zodk

¿Y qué tiene que ver que sean de la cantera de la Real o navarros? Está haciendo referencia a la dificultad que tiene el club para hacerse con grandes jugadores, ya que los mejores, como dice el artículo, juegan en los equipos punteros del mundo.

tuput

Y La Rioja también es Euskal Herria, aunque no se hayan dado cuenta del todo.

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