El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

Yr3n4

#2039 busca por internet, si no te quieres gastar pasta, hay bastantes recursos.
sino... http://www.uoc.edu/portal/es/escuela-de-lenguas/idiomas/catalan/index.html

2
-Mephisto-

Si quieres algo estructurado y estas dispuesto a comprarte un libro puedes mirarte el Catalán para Dummies. (http://www.amazon.es/Catal%C3%A1n-para-Dummies-Ferran-Alexandri/dp/8432920681)

Te da una visión de amplio espectro sin demasiados líos y ademas dispone de audio.

2
rSt-

benvolgut

menolikeyou

Coses com les de #2039 fan goig.

Un amic americà que va estar un any i mig a Barcelona d'intercanvi va aprovar fa un temps el certificat de coneixements mitjans de llengua catalana (orals i escrits) (certificat C).

Pels que no dominin el tema, el nivell C de català és el que s'obté al completar el batxillerat.

Em sembla una actitud d'apreciació i respecte envers el lloc on vas total :)

5
killerbruf

Nose com mirant vídeos e acabat mirant un del Lluís Llach , i ma vingut al cap aquest fil , bona nit a tothom:

Nose como mirando vídeos e acabado mirando uno de Lluís Llach , y me a venido a la cabeza este hilo , buenas noches a todos:

6 1 respuesta
1 mes después
Ks1Qn0

Bona Diada als germans catalans des del PV!

1
tersark

Molt bona diada nacional!

B

Llàstima q tots els anys tindrem q vore documentals de NY!!
:(

1 respuesta
Patrikerol

Bona Diada al germans de les Terres de l'Ebre i més cap amunt!, natros el dia 9 d'Octubre.

1
Ks1Qn0

#2048 Com està això?

1 respuesta
Marjoram

#2045 Ara estava pensant en la mateixa cançó i l'anava a posar al thread aquest xddddddddd

Feliç diada a tothom :3

#2050 Com que també es l'aniversari dels atentats del 11-S

1 respuesta
Ks1Qn0

#2051 Ah collons, no havia entés que NY = New York -_- Soc molt ràpid, sí

Psicotropica

Ja era hora de reviure un poc aquest thread.

L'altre dia vaig tenir problemes per parlar valencià/català a una gelateria d'Elx, la xica que havia no va voler atendre'm per haverli parlat en la meva llengua (i l'entenia perfectament).

Va passar de ser la depenenta més simpàtica del mon a una borde en el moment que va escoltar "Em pots possar una tarrina de dolç de llet?", es va quedar muda, em va mirar en cara de fàstig i no em va atendre, va tenir que venir la seva companya per a atendre'm, que em va contestar perfectament en la mateixa llengua.

1 respuesta
sombrio24

Bona diada! Una vergonya que hagin tancat el thread de la cadena. Un fet tan important com el d' avui i que no hi hagi lloc per parlar-ne.

Ks1Qn0

#2053 Això si que em reventa. Estic fart de fatxes i immigrants (dels castellans) a Elx, que damunt volen impossar la seva cultura. Ara, si va un tio de 1,80 sense afaitar (el meu cas), ja fan per parlar-te en valencià o, com a molt, es mostren respectuosos. Sempre igual, recollons ><

1 respuesta
Psicotropica

#2055 Exacte, el cas es que si la xica era de fora i em diu que li parle en castellà, o simplement perque li és més còmode doncs no hauria passat res (sempre desde el respete), pero es que em va mirar en cara de asco i es va negar a atendre'm, gent subnormal hi ha a tots llocs.

svn77

bones a tothom, algú em pot fer el favor de dirme quina es la diferència entre un soliloqui i una cronica?, potser aquesta pregunta no te lloc aqui així que demano disculpes. Si podeu contestar os ho agrairia molt gracies

2 respuestas
geco

Bona diada veinets :D

més val tard que mai :)

1
-Mephisto-

#2057 Ni idea, però per no deixar-te penjat et poso les definicions del DIEC, aviam si en pots treure l'aigua clara:

crònica

1 f. [LC] [HIH] [FLL] Recull de fets històrics generalment circumstancials i no encaixat rígidament dins unitats cronològiques tot i que respecta l’ordre en el temps. La crònica de Muntaner.
2 f. [LC] Allò que es conta sobre les persones o les coses.
3 1 f. [CO] Gènere del periodisme interpretatiu que consisteix en l’exposició, avaluada i amb un estil molt personal, dels esdeveniments o de les situacions que es produeixen en un àmbit i en un espai de temps concret.
3 2 f. [CO] Treball d’aquest gènere. Crònica de Ramon Rovira des de Washington.
3 3 f. [LC] [CO] Part d’un diari, o d’un programa informatiu, consagrada a les cròniques. Crònica literària, teatral, etc.
3 4 [CO] crònica de successos Secció habitual dels diaris on es recullen notícies d’interès divers, especialment sobre fets delictius i accidents.
3 5 [CO] crònica esportiva Crònica en què el cronista exposa, comenta i valora els esdeveniments relacionats amb el món de l’esport.
3 6 [CO] crònica local Relat dels fets esdevinguts a la ciutat on es publica el diari o on es troba el mitjà d’informació.

soliloqui

m. [LC] [FLL] Monòleg .

1 respuesta
Setsuna

#2057 Pel que veig que t'ha posat en #2059, i suposant que el que vols serà identificar-ne les diferències, jo crec que la característica més distintiva és l'objectivitat / subjectivitat de la crònica / monòleg respectivament. Soliloqui no l'he sentida gairebé mai i sembla simplement una paraula més culta per referir-se a monòleg (i per tant deuen compartir característiques).

A veure si en treus l'aigua clara company! Ànim!

#2061 Hostias me alegro que tuvieses una buena experiencia (:
Yo justamente soy de Lleida y tengo família cerca de Borges.
Hasta donde yo sé en las EOIs que ofrecen catalán lo puedes empezar desde cero. Tengo una amiga que trabaja en la de Zaragoza y allí se cursan todos los niveles, creo.
Poco más puedo decirte, sorry, pero mi consejo con cualquier lengua nueva siempre es el mismo: que no te de miedo empezar de cero (:

Zinicox

Buenos días a todos, tengo 17 años y más allá de eso decir que soy de Madrid y que desde siempre el catalán es uno de los idiomas que más me ha atraido, siempre me ha llamado la atención el idioma y he planteado más de una vez irme una temporada a Barcelona a vivir.
El mes pasado estuve en Lleida de vacaciones concretamente en Les borges blanques cerca de Lleida capital, decir que me encantó tanto la ciudad como la gente que lejos de mostrarse hostiles como pensé yo en un primer momento se mostraron totalmente hospitalarios.
Ahora tengo un problema, obviamente si quiero tener planes de futuro en cataluña debería comenzar a manejar un poco el idioma, he estado informandome y he mirado instituciones como el EOI o el CUI pero no sé cuales son sus bases para la enseñanza del idioma y si aceptan a alumnos sin ninguna base en el idioma.
¿Qué me recomendaríais vosotros respecto a esto?

1 respuesta
B

Avui he tingut q anar d boda :(
xo la sorpresa i gran ha estat escoltar a Sau (boig x tu) a la missa!!!
<3!!

Pd: dispenseu q escriga abreviant xo des del mobil i després d 8 hores d convit...

1 respuesta
saopaulo

#2062 "he hagut de"

Boig per tu a missa xd el que faltava

17 días después
Patrikerol

El dilluns va morir Pep Fortuny, fundador de l'Elèctrica Dharma: http://www.lavanguardia.com/54388232859/index.html
;( :( D.E.P.

2
Ks1Qn0

Porte uns dies sentint els podcast d'un programa que fan a ràdio Godella, es diu Kale Barraca i són molt bons, estic pixat a l'oficina

Per si algún s'anima: http://www.ivoox.com/podcast-podcast-kale-barraka-radio-godella_sq_f158059_1.html

1
F

Ie bon dia, no savia que mos havien tret el fil de Off topic.

1 respuesta
B

Ara ja tenim clar com s'escriu TERRATREMOL!
:(

nixonE1

#2066 sabia* del verb saber, y que ens*, no sé si el mot mos està acceptat a l'hora d'escriure.

2 respuestas
Ks1Qn0

#2068 Tampoc està acceptada l'i grega ;) però si, bona correcció en tot cas. Ja sabeu que pel sud parlem un poc per lliure :D

1 respuesta
F

#2068 A valencia es diu mos i vos, em dona igual si esta acceptat o no per la academia catalana, pero si, tens rao en lo de "sabia".

1 respuesta

Usuarios habituales