Parche 1.29 para WarCraft III

thrazz

La resurrección de WarCraft III para todo el mundo empieza hoy con el parche 1.29, que ha estado mes y medio en el reino de pruebas y deja al clásico RTS de Blizzard en un estado aceptable para jugarlo en ordenadores modernos gracias al soporte para resoluciones panorámicas.

Además, se han aumentado las salas a 24 jugadores y se han realizado infinidad de cambios en el balanceo que prácticamente no han dejado un solo héroe sin cambios.

Para descargarlo, tenéis que ir a la sección de juegos clásicos en vuestra cuenta de Battle.net. Si os animáis a jugar, tenemos un hilo del retorno de WarCraft III en el que encontraréis a más gente con ganas de volver.

Specific Changes & Improvements
Widescreen support added. To prevent stretching there have been changes to the interfaces:

  • Added bookends to the in-game interface
  • Added black pillars in menus

Game lobbies expanded to support 24 players. We've added 12 new team colors. Thanks to Erkan and others for contributing to the new palette:

  • Player 13 - Maroon
  • Player 14 - Navy
  • Player 15 - Turquoise
  • Player 16 - Violet
  • Player 17 - Wheat
  • Player 18 - Peach
  • Player 19 - Mint
  • Player 20 - Lavender
  • Player 21 - Coal
  • Player 22 - Snow
  • Player 23 - Emerald
  • Player 24 - Peanut

Notes

  • Ladder standings have been reset; good luck and have fun on the climb
  • Replays are incompatible between major game versions
  • This will be the last version to support Windows XP
  • Automated tournaments will resume next week

Bug Fixes

  • Clans can be created
  • Mac launches
  • Korean locale launches
  • Various missing textures located (Thanks to TriggerHappy for the test map)
  • Default resolution no longer resembles Felwood
  • Ladder maps cleansed of sneaky tower locations near starting mines

Known Issues

  • Temporarily disabled Fixed Aspect Ratio in Video Options
  • Chaos Kodo Beasts are showing as idle workers in campaign missions
  • Unable to input text while keyboard settings are under different languages in zhCN and koKR locales
  • Certain elements in World Editor overlap
  • Set/GetAbilityOnXXXX functions are renamed to Set/GetAbilityActivatedXXXX
  • SetUnitNameAll is disabled for now
  • PlaySpecialEffect is disabled for now
  • PlaySpecialEffectWithTimeScale is disabled for now
  • Crash: With an ability that has "Disabled"=false, attempting to set "Disabled" to false again will crash the World Editor
  • UnitDisableAbility does not hide an ability with Hide=true and Disabled=false
  • Default map directory is for from maps when creating custom games
  • Resolution does not change properly when switching between windowed and full screen
  • Tooltips for hero abilities may not be updated

Hero Balance Changes

Mountain King

Movement Speed

  • Increased base speed from 270 to 290

Stormbolt

  • Level 2: Reduce damage from 225 to 210
  • Level 3: Reduce damage from 350 to 325

Thunder Clap

  • Level 1: Increased damage from 60 to 65; Increased area of effect from 25 to 30
  • Level 2: Increased damage from 100 to 125; Increased area of effect from 30 to 35
  • Level 3: Increased damage from 140 to 175; Increased area of effect from 35 to 40

Paladin

Attack Speed

  • Reduced cooldown from 2.2 to 2.0 seconds

Movement Speed

  • Increased base speed from 270 to 290

Divine Shield

  • Level 2: Reduced duration from 30 to 25
  • Level 3: Reduced duration from 45 to 35

Blademaster

Mirror Image

  • Reduced Mana cost from 115 to 100 for all levels

Critical Strike

  • Removed + damage item interaction from multiplier calculation: (Avg Damage + Item Damage)*Critical Multiplier = Total Damage
  • Prior calculation: (Avg Damage *Critical Multiplier) + Item Damage = Total Damage

Far Seer

Feral Spirit

  • Level 1: Increased unit healths from 200 to 250
  • Level 2: Increased unit healths from 300 to 350; Reduced unit level from 4 to 3 to reduce enemy experience reward
  • Level 3: Reduced unit level from 5 to 4 to reduce enemy experience reward

Chain Lightning

  • Reduced damage reduction from 15% to 10% per jump for all levels

Far Sight

  • Level 1: Removed mana cost; Added a cooldown of 60 seconds
  • Level 2: Removed mana cost; Added a cooldown of 45 seconds
  • Level 3: Removed mana cost; Added a cooldown of 30 seconds

Shadow Hunter

Serpent Wards

  • Level 1: Increased damage from 11-13 to 14-16; Increased health from 75 to 90
  • Level 2: Increased damage from 23-26 to 27-30; Increased health from 135 to 165
  • Level 3: Increased damage from 41-45 to 48-52; Increased health from 135 to 200

Tauren Chieftain

Movement Speed

  • Increased base speed from 270 to 290

War Stomp

  • Level 1: Increased damage from 25 to 30
  • Level 2: Increased damage from 50 to 60
  • Level 3: Increased damage from 75 to 90

Reincarnation

  • Reduced spellcast from 7 seconds to 5 seconds

Crypt Lord

Movement Speed

  • Increased base speed from 270 to 290

Carrion Beetles

  • Level 1: Increased health from 140 to 170; Increase movement speed from 270 to 290
  • Level 2: Increased health from 275 to 330; Increase movement speed from 270 to 290
  • Level 3: Increased health from 410 to 490; Increase movement speed from 270 to 290

Impale

  • Level 1: Increased damage from 50 to 75
  • Level 2: Increased damage from 80 to 120
  • Level 3: Increased damage from 110 to 165

Dread Lord

Movement Speed 

  • Increased base speed from 270 to 290

Carrion Swarm

  • Level 1: Increased maximum damage from 300 to 400
  • Level 2: Increased maximum damage from 600 to 700
  • Level 3: Increased maximum damage from 1000 to 1200
  • Mana Cost reduced from 110 to 100 for all levels
  • Now damages mechanical units

Sleep

  • Cooldown reduced from 6 seconds to 4 seconds for all levels
  • Level 1: Reduced duration from 20 (5) sec to 15 (4) sec; Reduced mana cost from 100 to 80
  • Level 2: Reduced duration from 40 (10) sec to 35 (8) sec; Reduced mana cost from 75 to 65
  • Level 3: Reduced duration from 60 (15) sec to 55 (12) sec

Vampiric Aura

  • Level 1: Increased life steal from 15% to 20%
  • Level 2: Increased life steal from 30% to 35%
  • Level 3: Increased life steal from 45% to 50%

Lich

Movement Speed

  • Increased base speed from 270 to 290

Demon Hunter

Mana Burn

  • Increased mana cost from 50 to 60 for all levels

Keeper of the Grove

Intelligence 

  • Increased default value from 18 to 19

Tranquility

  • Added 3 seconds of invulnerability on spellcast
  • Reduced duration from 30 seconds to 15 seconds
  • Increased healing per second from 20 to 40

Entangling Roots

  • Level 2: Reduced duration on units from 24 seconds to 18 seconds; Increased duration on heroes from 3 seconds to 5 seconds; Increased damage per second from 15 damage to 20 damage
  • Level 3: Reduced duration on units from 36 seconds to 30 seconds; Increased duration on heroes from 5 seconds to 7 seconds; Increased damage per second from 25 Damage to 30 Damage

Force of Nature

  • Increased Treant attack damage from 14 to 16

Priestess of the Moon

Attack Speed

  • Reduced cooldown from 2.46 to 2.33 seconds

Scout

  • Increased speed from 270 to 300
  • Level 1: Reduced mana cost from 100 to 50
  • Level 2: Reduced mana cost from 75 to 50

Warden

Blink

  • Level 2: Reduced cooldown from 10 seconds to 7 seconds
  • Level 3: Increased cooldown from 1 second to 4 seconds

Dark Ranger

Life Drain

  • Increase damage done per second and lower mana cost
  • Level 1: Increase damage per second from 25 to 30; Reduce Mana cost from 75 to 50
  • Level 2: Increase damage per second from 40 to 45, Reduce Mana cost from 75 to 50
  • Level 3: Increase damage per second from 55 to 60, Reduce Mana cost from 75 to 50

Firelord

Incinerate

  • Level 1: Increased bonus damage multiplier per stack from 1 to 2; Increased death by incineration damage full area from 90 to 120; Increased death by incineration damage half area from 180 to 240; Increased duration from 2 to 4
  • Level 2: Increased bonus damage multiplier per stack from 2 to 3; Increased death by incineration damage full area from 90 to 120; Increased death by incineration damage half area from 180 to 240; Increased duration from 2 to 4
  • Level 3: Increased bonus damage multiplier per stack from 3 to 4; Increased death by incineration damage full area from 100 to 120; Increased death by incineration damage half area from 180 to 240; Increased duration from 2 to 4

Soul Burn

  • Level 1: Increased duration on units from 14 seconds to 16 seconds; Increased duration on heroes from 6 seconds to 7 seconds; Increased damage from 100 to 125
  • Level 2: Increased duration on units from 16 seconds to 18 seconds; Increased duration on heroes from 7 seconds to 8 seconds; Increased damage from 225 to 270
  • Level 3: Increased duration on units from 18 seconds to 20 seconds; Increased duration on heroes from 8 seconds to 9 seconds; Increased damage from 375 to 450

Goblin Alchemist

Movement Speed

  • Increased base speed from 270 to 290

Healing Spray

  • No longer heals enemy units
  • Heals Alchemist

Acid Bomb

  • Level 1: Increased Damage from 5 to 8 (total damage 75 to 120; Secondary damage 3 to 5)
  • Level 2: Increased Damage from 10 to 13 (total damage 150 to 195; Secondary damage 6.5 to 8.5)
  • Level 3: Increased Damage from 15 to 18 (total damage 225 to 270; Secondary damage 10 to 12)

Goblin Tinker

Movement Speed

  • Increased base speed from 270 to 290

Cluster Rockets

  • Now targets air units
  • Level 1: Increased damage from 35 to 45 damage per second
  • Level 2: Increased damage from 65 to 75 damage per second
  • Level 3: Increased damage from 100 to 110 damage per second

Naga Sea Witch

Movement Speed

  • Increased base speed from 270 to 290

Pandaren Brewmaster

Movement Speed

  • Increased base speed from 270 to 290

Map Pool

1v1

  • (2)TerenasStand_LV
  • (2)Plunderisle_LV
  • (2)TheTwoRivers_LV
  • (2)RoadToStratholme_LV
  • (2)EchoIsle
  • (2)TirisfalGlades_LV
  • (2)Amazonia(COMMUNITY)
  • (2)LastRefuge-1.3(COMMUNITY)
  • (4)Floodplains1v1_LV
  • (4)TwistedMeadows
  • (4)TurtleRock

2v2

  • (4)PhantomGrove_LV
  • (4)Avalanche_LV
  • (4)TurtleRock
  • (4)Duskwood_LV
  • (4)BridgeTooNear_LV
  • (4)FrozenClover_LV
  • (4)TidewaterGlades_LV
  • (4)LostTemple
  • (4)TwistedMeadows
  • (6)Duststorm_LV
  • (6)GnollWood

3v3

  • (6)ThunderLake_LV- (6)GnollWood- (6)Monsoon_LV- (6)DarkForest- (6)UpperKingdom- (6)RuinsOfStratholme- (8)Mur'gulOasis_LV- (6)RollingHills- (6)TimbermawHold- (6)StranglethornVale- (8)Battleground_LV4v4

  • (8)Feralas_LV

  • (8)Northshire_LV

  • (8)Sanctuary_LV

  • (8)TwilightRuins_LV

  • (8)Battleground_LV

  • (8)Deadlock_LV

  • (8)GolemsInTheMist_LV

  • (8)Mur'gulOasis_LV

  • (8)MarketSquare

  • (8)GoldRush

  • (8)Friends

  • (8)BlastedLands

FFA

  • (4)Deathrose
  • (6)Duststorm_LV
  • (6)EmeraldShores
  • (6)StranglethornVale
  • (6)Monsoon_LV
  • (6)ThunderLake_LV
  • (8)Deadlock_LV
  • (8)Mur'gulOasis_LV
  • (8)TwilightRuins_LV
  • (8)Battleground_LV
7
PoLLeZnO

Tengo ganas de probarlo. A ver que tal la latencia de los servidores, la ultima vez que jugué no iba muy bien.

centu

Esto solo puede hacernos soñar con algo similar para diablo 2. Lloro de la emocion.

2
MrFrit0

Podrían haber aprovechado y hacer la interfaz más chiquitita para ahorrar algo de espacio de mapa.

1
Kalgator

Hora de volver a instalarlo, lo hice el año pasado para rejugar toda la historia, pero al final jugué muy poco

B

Estoy que me lo compro y todo

tDarka

Critical Strike

Removed + damage item interaction from multiplier calculation: (Avg Damage + Item Damage)*Critical Multiplier = Total Damage
Prior calculation: (Avg Damage *Critical Multiplier) + Item Damage = Total Damage[/quote]

:qq:

Y algunos mapas el pool... Menuda cacota.

N

En alguna pagina de keys (no se si se puede poner el nombre) teneis el warcraft 3 + TFT por 6-7€ los dos.

Footmen frenzy de 24 players. Adios FPS xD

1 1 respuesta
B

#8 onvre, pues si es usted tan amable, el nombre de la susodicha tienda estaría bien, si...

mongui

Mi puta vida, me corrooooooooooo

X Hero Siege con 24 tios? Riete tu del PUBG

1 1 respuesta
Galdor

#10 Mi mapa favorito, la driade estaba rotisima era la que mas jugaba.

Pues igual hay que agenciarse el juego, la clave que tengo no se porque pero me dice que ya está usada.

1 respuesta
Markius

Los cambios de los lobos y la Naga me recuerdan a 2004-2005 (más o menos por esos años habían nerfeado los lobos aumentando el cd y la experiencia que daban y a la Naga le reducían la velocidad). Quizás me estoy columpiando ya que han pasado unos 13 años pero suenan esos cambios.

A veces me dan ganas de volver a instalarlo pero al final nunca lo hago, quizás caiga esta vez :smile:.

PoLLeZnO

A mi lo que más pereza me da es configurarme las hotkeys

1 respuesta
tDarka

#13 Yo hace un tiempo conseguí las custom keys en grid menos la estandar de Atacar por la de patrullar. Si te interesa cuando llegue a casa te mando el .txt

1 respuesta
PoLLeZnO

#14 Sí, ese es el que usaba yo, pero yo lo tenía modificado con las habilidades de los heroes y unidades en QWER en vez de ZXCV. Antiguamente había una aplicación para customizarlo fácil y rápido, no sé si estará por ahí. A la noche busco un poco.

1 respuesta
tDarka

#15 Ya, no se, yo siempre pedi directamente el .txt

Pero si, yo tengo las de:
QWER
ASDF
ZXCV

Todas ajustandose menos la A y la R (atacar y patrullar) y la de escape para salir de submenus como construcción, aprender habilidades y demás (en vez de Q).
No entiendo lo de la velocidad de los heroes, asi sera imposible hacer un surround casi...

centu

Pero compraros la cajita. Que siempre mola mas.

1 respuesta
angel222

#17 menudo newfag, cuando yo me compré el Warcraft III no había un pack con expansión, se compraba aparte.

1 respuesta
Komachi

hay bastante mapas custom que usan lo de critical strike con el bonus de ataque para hacer daño y por ello varios de los mapas que jugaba van a estar bien jodidos por esta medida. (Tampoco me va a afectar porque no juego ya pero welp, quejarse es gratis).
Enhorabuena blizzard.

tute07011988

#18 menudo newfag tú, cuando yo me lo cogí tuvo que ser mediante el trueque.

Lecherito

#11 la driade estaba rota en early, luego Le faltaba daño en los. Bosses finales

Komachi

Para todo aquellos que jugaban mas o menos de manera continua hasta hace dos años cuando les dio a Blizzard por empezar a meter updates porque al resto les importara todo esto una puta mierda.
Quizás deberiais leer esto (buen tocho btw) ya que comparto gran parte de su opinión sobre el cambio de los bots tras la actualización.
https://www.hiveworkshop.com/threads/lets-talk-bots-makemehost-and-also-temporary-death-of-b-net.304848/

TL,DR: Hay dos páginas (MakeMeHost y EntGaming) que tienen bots automáticos para hostear partidas con infinidad de mapas en todos los reinos (que si no, se crea en un solo reino y GL para llenar una partida), el problema es que con tanta update al final los admins dejaran de actualizar los bots y sin bots no hay partidas (salvo aquellos que tienen host automatico).

En lo que se refiere a mi, un jugador menos no les va a importar en absoluto pero no quiero que se vaya al puto foso un juego que disfrute tanto y que veo como poco a poco parece que va muriendo.

1 respuesta
tDarka

#22 Yo cuando deje de jugar empezaban los bots y la verdad que es un poco deprimente que todas las partidas sean de bots y entrar y estar solo, aunque sino se usara esta técnica no se llenen.

En cualquier caso a mi me pasa también que casi no hay mapas hosteados de los que me gustan y que la mayoría de ellos requiren una buena latencia. Una lastima que un juego tan grande como este y que ha creado tantos generos que luego acabarían siendo juegos 'standalone' este prácticamente muerto.

1 respuesta
Komachi

#23 Hay dos tipos de bots.
Los que hostean mapas de manera automatica, tipo heroSiege, LegionTD, LineTowerWars... que sera a los que te refieres en gran parte. Te comprendo, porque la mayoría de esos mapas me dejaron de gustar.

Luego estan los bots de los sitios que menciono, los cuales tienen una gran cantidad de mapas a elegir (si buscas el que mas te gusta seguro que hay varios), te hostean el mapa y cualquiera que mira la pagina (que no son pocos) se puede unir. Normalmente jugaba rpgs y algun que otro TD, pero recuerdo que normalmente en 5-10 minutos de media se me llenaba la partida, aun incluso si el mapa es raro se llegaban a meter gente preguntando que de que iba (aunque se fueran a los 5 minutos xD).

Se crearon los bots por lo explicado por el autor del hilo que pongo. Tenias que abrir los puertos y hacer un par de cosas que no me acuerdo para que la gente entrase a tu partida, aunque me parece que hizo algo en estos últimos parches para evitar todo este tinglado, pero la partida sigue saliendo en uno de los tres reinos, lo que reduce bastante la amplitud de jugadores.

Sin bots el juego estaria bastante más muerto en mi opinión.

1 respuesta
tDarka

#24 La mayoria de mapas que me gustan son sencillos.

Para empezar me gustan mas en general cualquier cosa que sea PVP, auqnue no interactues directamente con el jugador. Por ejemplo los de minijuegos tipo Uther Party, Takeshi's Castle etc compites contra los jugadores aunque en muchos de estos no es directamente (en otros si claro).

Luego tambien me mola en general escapes, cosas de heroes, sheep tags... No se, no me considero un guru de los mapas pero muchos de los que mas me gustaban hay gente que se pregunta que coño era eso.

Si tuviera que quitar generos que no me gustan asi rapido serian "DOTAS" & TDs. Aunque de verdad que si el mapa esta bien hecho el genero es secundario.

Asi rapido, cosas que me molan:

Uther Party, MadBalls, Elimination Tournament, Sheep tag, Micro Wars, Warlock, Escape from ******, Enfos, Sheeps vs Rabbids...

Cualquiera que se parezca a estos es bastante probable que me gustase.
Luego esta el tema de que los mapas donde tienes que elegir, heroe, clase o lo que sea jugaba casi siempre random.

N

Run kitty run y su multiple banda sonora > All

1 respuesta
Lecherito

#26 Run gay run >>>> run kitty run

Usuarios habituales

  • Lecherito
  • Nizkul
  • tDarka
  • Komachi
  • centu
  • PoLLeZnO
  • thrazz

Tags