QUAKE Wars 1.4

thrazz

Paul Wedgewood ha anunciado en la página de la comunidad de Enemy Territory: QUAKE Wars los cambios que incluirá el próximo parche del juego.

Este nuevo parche trae importantes cambios, entre los que destacan:

Hot servers
Al entrar al navegador de partidas el juego nos mostrará servidores con bajo ping y en los que la campaña esté empezando, además del número de jugadores que están considerando entrar en él.

HUDs avanzados y simplificados
Se podrá añadir o quitar información al HUD y se ha mejorado el fireteam y la pantalla de fin de misión con más estadísticas.

Entrenamiento básico para los nuevos jugadores
Con este modo los novatos podrán aprender los conceptos básicos del juego en equipo gracias a unas misiones predefinidas que habrá que realizar junto a los bots.

Auto-descarga
Con la salida del SDK y los nuevos mapas, se añadirá esta función para que se descarguen automáticamente los archivos necesarios para entrar a un servidor.

ETQW:TV
Una de las características más esperadas. Permitirá a cientos de jugadores ver partidos y viene con todas las características típicas de este tipo de sistemas.

[/b]Más balanceo de la jugabilidad[/b]

  • Se han arreglado las hitboxes. Ahora requerirá más precisión hacer un headshot.
  • Para evitar el spawncamping, los vehículos son invulnerables en base hasta que alguien los coge.
  • Se ha ajustado el daño de los helicópteros.
  • Ahora se pueden hackear dos veces los desplegables, obligando al ingeniero a repararlos tras la segunda.
  • Las estelas del sniper y la railgun son más fáciles de detectar.
  • Se han hecho pequeños ajustes en prácticamente todas las armas para conseguir un combate más balanceado.
  • El MCP no recibe daños mientras se está reparando para evitar los fullholds.

Código de red
Se ha mejorado el código de red para aquellos que tenían problemas y se ha conseguido una experiencia mucho más suave, sin lags ni saltos, gracias a un memory leak que se ha arreglado.

El parche está siendo ya testeado por Activision y esperan tenerlo listo antes de fin de año.

Además, Locki dice que SplashDamage está ya trabajando en la próxima mejora, que será el soporte para competiciones y el modo de torneo.

El artículo completo (en inglés) está en http://community.enemyterritory.com/index.php?q=node/212

ArcheR

Grandes mejoras, especialmente la del ETQW:TV.

y2kaos

a buenas horas mangas verdes

13500

#3

DjBaTiStE

demasiado tarde.

grande tazz xd

Steak

Si esto hubiera salido hace un par de meses o mas...

Ale, go elfo de sangre .. ¬¬

MaRTe

que saquen esto cuando el juego esta mas que agonizante.. en fin, como ya se ha dicho a buenas horas.. xD

Bonete

#7 por que no te callas?

Tr1p4s

Salsa

alCalDe

mas vale tarde q nunca no?

Hogwarts

ya esta agonizando? pero si no tiene ni 3 meses!

acrivi

Permitirá a cientos de jugadores ver partidos y viene con todas las características típicas de este tipo de sistemas.
Cientos?
Si se conectan mas de 2, sera un record.
Enfin este juego lo acabaran regalando en 6 meses...

Notas

Pues me parecen muy acertados todos los cambios y mejoras, la verdad es que se lo están currando mucho, y luego el próximo parche para competiciones a ver si relanza el juego ;)

Jildeghar

Agree, es un juego muy divertido, lastima que los fallos de rendimiento le hallan jodido tanto. A ver que tal el parche que pinta bien

Zheroc

Las mejoras son cojonudas y no habra que esperar que llega para navidad.

Steak

mi banner de exilium mola mas perrys

NdY78

#6 jajaja Yo recorrí justo ese mismo camino hace poco.

RTCW (2años)-> ET (3 años)-> WoW (2 años) ->ET:QW (2 semanas) -> WoW (con elfo de sangre, ofc xD)

PD: Marte chaquetero! xD

MikLoN

Esperemos que vaya bien, alomejor vosotros habeis sido muy precipitados en cambiar de juego. O alomejor el CoD4 se os asemeja más al BF2/Cs, pero el Quake Wars tiene ya de por si mucha jugabilidad...

Cry515

Ke kosa mas BueNaAaAa....3 meses antes a lo mejor fuera captado la atencion de mas jugadores...

_Eke_

Agonizando es mucho decir !!!!! Esta con el pijama de madera ya.
Me viene a la mente los tiempos en los q este juego iba a ser la panacea........

Dhamon

A mi me viene a la mente las criticas que han recibido otros juegos a base de alabar este,pero bueno el tiempo pone cada cosa en su sitio.

En dos meses 4 parches y en dos meses menos jugadores que el arkanoiod.. si atriunfado si..

MGomez

#21

XD toda la razón je

22 días después
Notas

Ya se ha publicado el parche 1.4, se puede actualizar directamente desde el juego con el acutalizador, o os lo podéis descargar de los siguientes enlaces:

[b]Enemy Territory 1.4 Client Update (Windows)[/b]
* FileFront http://files.filefront.com/Enemy+Territory+Quake+Wars+v14+Client+Patch/;9439904;/fileinfo.html
* Gamers Hell http://www.gamershell.com/download_22796.shtml
* i3d.net http://forum.i3d.net/downloads.php?do=file&id=590
* Multiplay.co.uk http://clanservers.multiplay.co.uk/ftpfiles.php?fid=17574
* QuoVadis Clan http://www.quovadis-clan.de/qv/index.php?mod=news&action=view&id=77&start=0
* Student Net Twente ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/games/etqw/retail/client/win32/ETQW-client-1.0-1.4-update.exe
* Official .torrent  http://zerowing.idsoftware.com:6969

[b]Enemy Territory 1.4 Client Update (Linux)[/b] 
* i3d.net http://forum.i3d.net/downloads.php?do=file&id=589
* Multiplay.co.uk http://clanservers.multiplay.co.uk/ftpfiles.php?fid=17575
* QuoVadis Clan http://www.quovadis-clan.de/qv/index.php?mod=news&action=view&id=77&start=0
* Official .torrent http://zerowing.idsoftware.com:6969/

  [b]Enemy Territory 1.4 Standalone Server (Windows)[/b]
* Gamers Hell http://www.gamershell.com/download_22797.shtml
* i3d.net http://forum.i3d.net/downloads.php?do=file&id=591
* Multiplay.co.uk http://clanservers.multiplay.co.uk/ftpfiles.php?fid=17576
* Student Net Twente ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/games/etqw/retail/server/win32/ETQW-server-1.4-full-setup.exe
* Official .torrent http://zerowing.idsoftware.com:6969/

[b]Enemy Territory 1.4 Standalone Server (Linux)[/b] 
* Multiplay.co.uk http://clanservers.multiplay.co.uk/ftpfiles.php?fid=17577
* Official .torrent http://zerowing.idsoftware.com:6969/

Aquí tenéis el changelog en inglés:

  [b]Front End[/b]
 * Hot Servers listing added to the server browser (includes listing of number of players considering joining the server)
* Server browser now updates player count the instant somebody chooses to connect to it
* Added panel to the server browser screen that displays the users stats and awards progress
* Ticker on server browser screen now links to external web sites
* New options available on Play Computer screen
* Additional option on the Game Settings screen (Advanced HUD, Respawn Text, Draw Fireteam List etc) 

  [b]Play Computer[/b]
* New Tutorial mode with pre-set bot skill levels
* Key tooltips now briefly pause the game in tutorial mode to help lead the player
* Tooltips played in tutorial mode now highlight corresponding HUD elements where appropriate
* Additional new tooltips
* Updated bot AI for Tutorial mode: bots play less aggressive, assist more and pace the completion of objectives 

  [b]General[/b]
 * Head hitbox for player models adjusted, damage now scales better based on accuracy
* New VO added for tooltips
* Subtle Motivators added - When players achieve various records in-game they are told so via a pop-up message
* Vehicles at the main base of either side are now immune to damage after spawning, immunity is lost when used by a player
* Spawning vehicles are now static until used by a player to avoid exploiting
* Mines are now highlighted by green or red dots on the HUD
* Fireteam leaders are now displayed with White player arrows, fireteams with Yellow arrows and friends with Cyan arrows
* Vampire Strike beacon smoke effect has been updated
* Revive missions for Medics/Technicians are now Tasks
* Matches can now be paused mid-game via 'pausegame' or 'admin pause/unpause'
* Player models on the limbo menu now rotate 360 degrees when a class is first selected
* Buttons added to mute limbo menu voice tutorial
* End game stats screen has been updated with new stats info (Next Award, Rewards gained this campaign, Personal Bests, Mouse over info on map awards like Best Engineer)
* Advanced HUD option (moves text, reduces space used by obituaries and moves subtle motivator pop-ups)
* Deployables now display the owner's name on Crosshair info
* New HUD icons for parachuting/air-shield and Third Eye Camera
* Reduced decoy fire rate on Tormentor and Anansi
* Reload time increased on Anansi Rockets and Tormentor Plasma Cannon
* Reduced damage done to deployables by Anansi Rockets and Tormentor Plasma Cannon
* Re-balanced Anansi and Tormentor XP
* Basic hacking has had its time reduced and can now also cause damage when hacking an already disabled deployable
* Slightly updated effects on Violator
* Sniper Rifle and Railgun trails are now more obvious/longer duration
* Stroybomb reload time increased slightly
* Adjusted the point at which the attacking team gets a reduced spawn time
* Progress decay on some objectives has been adjusted
* Player's now receive a warning when a turret is targeting them or when they have triggered a mine
* Added more support for loading mods
* A message is printed on the HUD when someone finishes hacking a shield generator
* The game running in fullscreen no longer forcefully captures the mouse, resulting in better multitask behaviour
* 'vstr' now evaluates immediately, rather than adding its output to the end of the command buffer
* Workaround for certain ISPs filtering out legitimate authentication and match making packets
* Multiplayer stereo sound separation algorithm alternative from Quake 4 added, s_earSeperationAlgo 1 to enable (Default and legacy is 0) two additional cvars for control: s_esa1_minVolume (sound never drops below this fraction for either ear), s_esa1_maxWindow (window size in which volume is maxed, fraction of full range)
* Text declarations now take priority over binary ones to make mod development easier
* WriteJumpStartDemo now overwrites existing files
* Added local stats tracking for offline play
* Increased XP reward for players picking up your Health Packs, Ammo Packs and Stroyent Cells
* Added green repair indicators if someone repairs your vehicle.
* The icarus is now more forgiving to lock on to
* The MCP auto-deploys when it has been in the deploy zone for half a second, deploy text on HUD removed.
* MCP does not take damage unless it can move
* MCP driver can now remain inside the MCP when it is disabled
* MCP driver MG cannot be used when the MCP is disabled
* Shotgun pellet count reduced and fire rate increased
* Assault Rifle and Lacerator base weapon accuracy increased
* Sprinting will now pull you out of sighted/scoped mode
* APT turrets now have a 1.5 second delay before it starts turning towards the player. 

  [b]ETQW:TV[/b]
* Added support for spawning repeater server on dedicated server, net_spawnRepeater 1 to enable
* Added support for connecting repeater relay servers to other repeater servers, net_spawnRepeater 1 to enable
* The port the repeater will use can be controlled by net_repeaterPort, the default is 27833 is no port is specified
* Use ri_maxViewers to control viewer slot limit for repeater servers
* Access to the repeater can be limited by the use of ri_useViewerPass, g_viewerPassword, g_repeaterPassword, ri_privateViewers and g_privateViewerPassword
* Repeater server name can be controlled by ri_name
* Viewers may chat to other viewers on the same repeater server, this can be disabled with g_noTVChat
* Viewers may cycle through player views by pressing the attack key, and free fly using the alt attack key
* Broadcasting can be delayed by changing net_clientRepeaterDelay, this is only supported on repeater relays
* Repeaters can be set up to auto-download required content by setting net_clientRepeaterAutoDownload to 1
* For additional information on the ETQW TV feature, please see the ETQW TV Readme file. 

  [b]Bug Fixes[/b]
* Fixed saving some passwords causing the local account to be corrupted
* Fixed typing quickly scrambling user input
* Fixed typing while holding down Shift sometimes causing text overwrites
* Fixed low apparent texture quality if texture quality settings were below the baseline
* Fixed an intermittent crash on startup during the "Loading UI..." stage
* Fixed crash when loading a map on ATI brand cards
* Fixed serverInfo command incorrectly reporting server status
* Fixed filters being applied to History and Favorites list
* Fixed auto-updater being used when running from the Steam version of the game
* Fixed ServerLauncher not reloading the last opened profile
* Fixed ServerLauncher not properly setting the mod
* Fixed being able to corrupt user chat history
* Fixed a crash when deleting the last item in the replay list
* Fixed sometimes being able to send empty messages when chatting
* Fixed jittery bots & vehicles when playing against the computer with unlockFPS on
* Fixed clipping through ceiling when getting out of the Husky in specific locations
* Fixed Player.cpp bad floating point dump-to-console error
* Fixed GDF deployable "jerk" on landing
* Fixed servers having incorrect antilag tuning - antilag tuning CVars are now read-only
* Fixed infiltrator being able to teleport without having full charge
* Fixed bugs with accurized lacerator/scoped assault rifle scoping & unscoping
* Prevented vehicle view FOV issues - FOV limited to 90 when in vehicles
* Fixed loading screen sometimes showing previous server's information
* Fixed relative directory name detection incorrectly marking certain paths as relative, resulting in problems when attempting to create directories or files
* Fixed offline friends in the friends list incorrectly appearing as if they were on a server
* Fixed 5.1 and 7.1 audio not working in certain surround configurations
* Fixed mouse buttons not being swapped correctly when the raw input api was used
* Fixed autocompletion not working in certain situations for files that exist in PK4s
* Fixed bindings.cfg able to be being executed multiple times in a frame due to input language switches, potentially resulting in keys not being bound
* Fixed projection matrix jittering being applied in cases where it shouldn't (for example, waypoint icon coordinate calculation)
* Fixed not always clearing the fireteam name edit box before opening it.
* Fixed 'create' on fireteam menu when trying to create more than 8 fireteams.
* Fixed playing OOB tooltip even though player was dead.
* Fixed inverted "blocked you"/"unlbocked you" tooltips in the friends list.
* Fixed campaign tab being fullscreen when restarting map and going straight to the vote tab.
* Fixed seeing the action icon on enemy mines even though disarming was impossible from that distance. 

http://community.enemyterritory.com/index.php?q=node/220

B

cuanto bug O_o

F

Bajando...

y2kaos

me he perdido algo?

emerik

que perris sois ... si realmente el juego os gusta y venis a despotricar sobre el '¬¬

tipe

simplemente es un juegazo, lo que pasa es que la gente son unos indecisos y hacen caso a otros, este juego en Europa triunfa, y por que no en ¿¿ ESPAÑA ??, veremos a ver que sucede con este parche.

emerik

el parche es una mierda a mi gusto, para 3 cosas buenas, joden 5 q me gustaban, pero bueno, nunca llueve a gusto de todos :/.

P.D: en españa no triunfa, y en europa va perdiendo gente. la gente se va al COD4; les debe gustar jugar al parchis :I

Selquis

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