Ronda de análisis de State of Decay 2

thrazz

La secuela de State of Decay sale el próximo martes 22 y la prensa especializada ya ha tenido unos cuantos días para juzgarlo.

En general, la recepción es bastante fría y el consenso es que es un juego disfrutable, pero demasiado continuista.

  • Título: State of Decay 2
  • Plataformas: PC (Microsoft Store), Xbox One
  • Desarrolladora: Undead Labs
  • Distribuidora: Microsoft Studios
  • Agregadores

Medios nacionales

3D Juegos - 8.0 / 10.0

A pesar de que es una secuela muy continuista, quizá incluso demasiado, hay mucha diversión que sacar de State of Decay 2. Si conseguimos pasar por alto sus asperezas, que no son pocas, tenemos entre manos un juego de supervivencia muy genuino y capaz de ofrecernos muchas horas de entretenimiento y tensión e inmersión máximas. ¿Para obtener un sobresaliente en un futuro State of Decay 3? Pulir más el conjunto, dotar de algo más de profundidad al combate y lograr un cooperativo que empiece a cuajar el potencial que aquí se limita a apuntar. Por el camino disfrutaremos, y mucho, de su propuesta.


Eurogamer - Sin puntuación

Como juego de gestión engancha, pero State of Decay 2 no consigue dar dimensión humana a unos personajes que en el fondo solo son números.


Hobby Consolas - 80 / 100

State of Decay 2 es una secuela muy continuista, algo que no es malo en absoluto. Undead Labs recoge lo mejor del primero y lo potencia añadiendo contenido, profundidad y nuevas mecánicas que encantarán a los amantes de los zombis, la gestión y la acción. Tiene algunos problemas técnicos e ideas que no terminan de casar, pero es muy recomendable.


IGN España - 7.2 / 10.0

State of Decay 2 es un juego notable, que no obstante deja frío en mucho de sus apartados, empezando por el técnico en muchos aspecto, pasando por el ortopédico sistema de melé y acabando por lo repetitivo de su mecánica en especial si jugamos solos. Sí que ofrece muchas opciones a la hora de afrontar algunas situaciones (véase el sigilo o el combate directo) y la oportunidad de enfrentarnos al peligro de varias maneras... que acaban llevando a lo mismo. No podemos evitar la sensación de que la supervivencia y la gestión quedan a un nivel muy similar y que, a su vez, la evolución respecto al original, pese a ser palpable en algunos aspectos (especialmente en el gráfico), no es tan acusada.


Medios internacionales

Backlog Critic - 7 / 10.0

State of Decay 2 seems to follow in the footsteps of Sea of Thieves. It’s a generally OK game but might not hold the mass audiences attention for long. People who love the game will absolutely love it, but I can see it dropping off just in the same way SOT did. Whether Microsoft continues to support it in the form of a “games as a service” model, which we anticipate they will do with Sea of Thieves also, it may have some legs. This is definitely another case for making use of the GamePass and seeing if it’s worth picking up of staying subbed


COGconnected - 40 / 100

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Critical Hit - 6.5 / 10.0

It's quite simple. If you loved the first game, you'll appreciate the changes, like a more structured take on base building and community management. There are fantastic systems, hampered by repetitive and shallow gameplay that ultimately feels pointless. State of Decay 2's scale and lower price don't quite make up for its lack of polish.


Destructoid - 8 / 10.0

State of Decay 2 comes together as a game that feels designed for players who like to make checklists and chip away at long-term tasks. That notion might sound contradictory to existence in a zombie apocalypse, where death comes fast and often, but engaging with the game from this perspective makes its rough edges seem more like minor smudges. State of Decay 2's unique approach to survival and management might not appeal to everyone, but it certainly feels like an instant cult classic.


EGM - 7.5 / 10.0

State of Decay 2 builds upon Undead Labs' original cult classic about surviving a zombie apocalypse, and in many ways, it's bigger and better than its predecessor. In other ways, however, it's too similar to said predecessor, resulting in an experience that often feels like it could have been deeper or more ambitious.


Elite Gamer - 6.8 / 10.0

When lined up with its predecessor in their respective years of release, SoD2 just doesn’t capture the imagination in the same way but is still worth playing


Game Revolution - 3 / 5 stars

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Gamerheadquarters - 7.8 / 10.0

State of Decay 2 is a good improvement over the original, yet the removal of narrative elements for dynamic missions felt like a step back.


Gamers Heroes - 4 / 10

State of Decay 2 is going to be very hit and miss for a number of people. If you can ignore the flaws, there is a fun game to be had when played with a friend. That said, even if you ignore its flaws, you can't deny that this game was not ready for release.


GameSpew - 80%

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GamesRadar+ - 3.5 / 5 stars

State of Decay 2 confidently reaches the series' potential as the ultimate zombie survival sim, even if it hits a few familiar bumps in the road on the way there.


GamingBolt - 6 / 10.0

State of Decay 2 isn't a bad game but it doubles down on too much of the first game's failings. For newcomers, the repetitive combat and mission variety, glitches and lack of polish can be a turnoff but the base-building and survivor management manage to shine.


GamingTrend - 85 / 100

State of Decay 2 improves upon its predecessor in almost every way. Although the game still suffers from a host of bugs and lacks much of a focused narrative, it succeeds at being a tremendously enjoyable and addictive experience.


God is a Geek - 6 / 10.0

A mainly disappointing sequel, with some glitches that hinder the progress and the fun.


Hardcore Gamer - 3 / 5.0

State of Decay 2 is an improvement over its predecessor, but it's still held back by a number of technical shortcomings.


IGN - 7.5 / 10.0

State of Decay 2's zombie-infested maps are good places to scavenge, fight, and survive in. Combat is satisfyingly brutal and the special zombies inspire some real fear of permanent death, even though the Blood Plague turns out to be more of a sniffle. But the bugs are just as persistent as the zombies, and after a dozen or so hours the repetition of both eventually take their toll, making the appeal of replaying feel more limited than I'd expected for a sandbox RPG.


IGN Italy - Italian - 8 / 10.0

State of Decay 2 is the classic "more of the same" sequel which, however, thanks to some interesting innovations and a deep game formula, does not disappoint.


Metro GameCentral - 4 / 10

The State Of Decay concept still holds plenty of promise but this sequel is so broken that laughing at its bugs and glitches becomes its primary source of entertainment.


PC Gamer - 74 / 100

A solid survival game vastly improved by putting the focus on people, not zombies.


Player2.net.au - No Verdict

With State of Decay 2, Undead Labs has realised the potential of the first game. This is very much more of the same, but that same has been polished to a blood-smeared shine.


Press Start - 7 / 10

State of Decay 2 is just as good as the original but fails to make good on its major promises. There's some great quality of life improvements here and there, but the repetitive goals to work towards and cursory co-op options stop it from being any better than the original. Despite all this, State of Decay 2's gameplay loop is strangely alluring, but many won't put up with its technical shortcomings.


Tech Advisor - 3 / 5 stars

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TechRaptor - 6 / 10.0

State of Decay 2 is a fun and immersive sim... when it works. There are some bugs and a few odd design choices, but the game does what it sets out to do well.


TheSixthAxis - 7 / 10

If you're looking for a compelling and atmospheric take on the zombie genre that's more Walking Dead than Left 4 Dead, State of Decay 2 is an imperfect but enjoyable sequel to the superior original. The gameplay loop of scavenging, crafting and killing can begin to wear thin, but the human element is capable of pulling you back in. Tackling the world with others in tow may decimate the game's carefully constructed atmosphere, but those multiplayer shenanigans will probably be wild enough to distract from the host of technical issues that simply refuse to die.


TrueAchievements - 4.5 / 5 stars

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TrustedReviews - 3.5 / 5 stars

An improvement on the original, and with far more variety on offer, but State of Decay 2 suffers from repetitive combat and poor player communication throughout. Fans of survival sims will likely appreciate the greater attention to detail and increased demands when it comes to sustaining your communities, but for more casual players the constant need to find dozens of items or resources just to keep everything ticking over will just annoy, the longer you go on.


Twinfinite - 3.5 / 5.0

I had a lot of fun with State of Decay 2… when it was all working. Its core gameplay loop is repetitive, but there's a sense of satisfaction in seeing your community move from a small base with no water and power to a dominant force in the town capable of sustaining itself on its own that kept driving me forward.


USgamer - 3.5 / 5 stars

If you can deal with a healthy dose of bugs, State of Decay 2 is an extremely satisfying and unpredictable management sim with a solid action-survival game laid on top. The sequel's improved UI, new multiplayer component, and additional maps help it stand out from its predecessor, even if the moment-to-moment is largely the same.


VideoGamer - 6 / 10

State of Decay 2 has some fun additions that can keep things interesting. Just not quite interesting enough (especially when contending with a clutch of performance issues).


Wccftech - 7.5 / 10.0

State of Decay 2 is every bit as fun and rough as the first game was in 2013. It feels like a game that would have massively benefited from additional resources during development given its numerous technical shortcomings, but even so, its core (improved in this sequel) remains unique and fun to play, especially with friends. It's one of those titles that can be described as being more than the sum of its parts.


Worth Playing - 8 / 10.0

State of Decay 2 is imperfect, but it's still a very good time. The presentation may not be up to snuff and the AI can be a hindrance, but the overall experience is fulfilling enough that you'll overlook those shortcomings. There aren't many games that execute the community aspect so well or are as accessible to those who aren't deeply into survival titles. It's a good experience for newcomers but still satisfying for those who loved the first game.


Batur

Blunder confirmado.

Khaleck

Anda que ponerle un 4 Xd la peña no sabe ya como llamar la atención.

Shincry

Joder, si tenía entendido todo lo contrario.

B

Estaba clarísimo que iba a ser un ñordo.

5
bigredbus

Pues lo estan dejando bastante mal. Es que hasta los que le ponen 8 dicen que al juego le falta mucho.

PeandPe

Las críticas pasan del 4 al 8 xDDD

Payomeke

ñordo of the year 2018 confirmed.

Enkripted

this sequel is so broken that laughing at its bugs and glitches becomes its primary source of entertainment.

Durísimo.

14 1 respuesta
bigredbus

#9 ha de estar muy mal o han de ser muy trolls.

MaTrIx

Truño del año

JMorell

La gente tiene poca memoria, el primero era un juego mediocre y éste también lo es, y esta franquicia siempre lo será.

3
ArticoDelSur

La gente que dice que un 7 es un truño y es malo son los mismos que en los estudios sacaban el 5 y lo celebraban como una victoria

3
Skarin

Me sorprende la verdad, pensaba que estaba teniendo buena recepción en general. Parece que Microsoft está teniendo problemas para sacar algo notable éste año de sus desarrolladoras.

B

Básicamente han hecho un State of Decay 1.5. Han mejorado los gráficos un poco, 3 mapas en lugar de 1 y algunas mejoras aquí y allá. Pero por los streamings y gameplays que he visto es continuista en EXCESO.

No han metido enemigos nuevos, ni tipos de misiones nuevas (siendo todas del mismo tipo que en el primero) y para rematar, el cooperativo que era la gran estrella del juego, resulta ser un coop. limitado como pocos. Puesto que tienes que estar cerca del host todo el tiempo y cada jugador vuelve a su mapa al terminar, no hay ningún progreso en conjunto con amigos, simplemente se reduce a ayudarse a matar zombis y poco más. Con lo que podría haber dado un buen coop. en este tipo de juego...

Sinceramente me parece una excelente oportunidad perdidísima por parte de Undead Labs, porque el primero, pese a sus fallos, se convirtió en un juego muy querido por la gente y para este había toda la expectación del mundo y más a sabiendas de que por fin habría cooperativo. Pero se han limitado a hacer una secuela vaga como pocas veces se pueda ver.

Pese a todo eso, no veo el momento de comenzar a jugarlo esta noche, sé que me gustará y me voy a viciar telita. Pero bastante decepcionado con lo que podrían haber hecho y no han conseguido (ni ganas se ve que le han puesto tampoco).

3
s3niK

Otro exito del Xbox Game Pass!
Juas, sin mierdecilla de juego.

Chewirl

No se que esperabais, el típico juego al que meterle horas y echarte unas risas con un amigo creyéndote que estás en the walking dead, poco más.

SayK

Por lo que se ve a Microsoft le está cogiendo el gusto a sacar juegos incompletos.

4
Khaleck

Genteos voy a contar un secreto:

spoiler

Por si no lo sabíais, y lo digo por este y otros juegos.

2 respuestas
neoline

Jugué al uno y no estaba nada mal, me gustó. Pero desde hace tiempo la vertiente en un lanzamiento es esperar unos meses a que pulan fallos, corrijan bugs, completen el online y mejoren la experiencia y ya lo compras completo y con suerte a incluso a menor precio que el de salida.
Está la cosa como para comprarse juegos day 1...

pezespada

#19 ni se pide eso, solo que no sean un bukkake de bugs.

s4rge

Alguien se esperaba una obra maestra? La verdad que los "grandes" lanzamientos de Microsoft para este año son juegos que antes cómo mucho salían en Xbox Arcade, o pegan el pelotazo en el E3 o ya se pueden ir despidiendo de sacar más consolas porque llevan años sin sacar nada más que mierdas mediocres a bombo y platillo para crear hype

B

Ahora nos cuadra el precio

radius

-2 puntos por ser de Microsoft

B

#19 Eso tendría sentido si Microsoft no hubiera estado vendiendo esto como uno de sus grandes exclusivos del año. Y falta el Crackdown 3 que también tiene pinta a ñordo.

1 respuesta
Khaleck

Ahora me entero que se le está tratando a este como al GOW, por ejemplo, incluso en el precio. Yo no apoyo a nada pero hay que tratar al juego como lo que es. Y no creo que nadie pretenda que lo veamos como el salvador del año de Microsoft.

Chewirl

#25 Tu mismo lo dices.

Eso tendría sentido si Microsoft no hubiera estado vendiendo esto como uno de sus grandes exclusivos del año.

1
Woh

Sí es un truño es un truño, ni tratarlo como el GoW ni leches xd.

Será un juego mediocre, exactamente igual que el primero, lo que pasa que la idea era muy buena y estaba entretenido, pero ya.

Galian

vamos que aqui si el juego no tiene un 9-10 es un truño xD.

Las notas las esperadas cuando un juego sale en one y no sale en steam o no de salida pasan estas cosas xD

Overwatch

hmmmm huele a caca

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