El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

Kirindae

Tengo un primo y un tío catalanes y les digo de coña "que vols dius y que vols faces" (fonéticamente) cuando les digo "que dices y que haces" jajaja Evidentemente lo hago a propósito, se que lo digo fatal, pero a mi primo le hizo gracia xD El caso es que me gustaría decirlo bien, y no me acuerdo de qué me dijeron que tenía que decir, por lo que si alguien me puede decir cómo se dice... xD
#2192 molt bé, gràcies ;)

1 respuesta
raganock

#2191 La forma correcta sería:

  • Què dius i què fas?

Si vols possar mès ènfasis, digues:

  • Tu! Què dius i què fas?
1 1 respuesta
B

#2177 :D

#2183 Doncs és un Casanova eh, x als anys q té i li agraden més les xiques q a McGiver un martell!!

1 respuesta
tersark

#2193 Per favor! És únic!

1 1 respuesta
B

#2194 Si ho deia com a floreta!! (piropo)
Em sembla genial, és com Vázquez Figueroa, amant de les femelles fins la mort!
Millor aixó q la gent q té sang d'orxata!!

raganock

MANS DE MARE

Recordo, mès que res,
les teues mans, mare.

Mans tendres,
que envolcallen la meva.
Mans que renten i renyen.
Mans de la mare meua.

Mans que acoixen,
mans que alimenten.

Mans fresques d'estiu,
mans calides de hivern.
Del cor el meu caliu,
fuitadora del fred de l'infern.

Mans que acaronen,
mans que amparen.

Mans que guien,
mans que poden.
Mans que preparen,
mans que consolen.

Mare, sense les teues mans,
les meues es perden...

2
B

Ja he vist el primer cagatió del nadal a un aparador de botiga, vinga aporteu nadaletes que ja toca...fum fum fum!

Moler

Ja hi som de nou, com cada any a repassar els millors capítols de plats bruts! (Els navidencs son els millors).

3
Psicotropica

Jo vull un caga tió, pero per ací per Alacant no s'en troben ><

Sylph

Jo estic fora i coi, com trobo a faltar el tió... Ho tinc claríssim, visqui on visqui, si mai tinc fills, faran cagar el tió!

1
B

Avui li he comprat un caga tió al nen!
:D

1 1 respuesta
Psicotropica

#2201 quan costa un tió?

B

Aquest petitó 4.50 amb barretina, cara i potetes, i el gran 7 euros, la conya ve pq l.he comprat...als del tot a 100 de Xina!! Per a flipar!!!
:s

1
segudj

Torreblanca cotxina corral de vaques, la primera collita, tot carabasses

segudj

Plou poc, però per a lo poc que plou, plou prou

El gat està en la teulada i no vol baixar, qui de la teulada l'agafi bon minyó hi serà

tersark

Ei!

No se com anireu de feina aqeustes vacances de Nadal, però que us semblaria si entre tots anessim engrandint la https://ca.wikipedia.org/wiki/Portada ?

Si teniu temps i ganes animeu-vos-hi. Jo la veritat es que voldria treballar-la i mai he tingut prou temps per fer grans aportacions :(

Ah! i Bon Nadal!!

2
8 días después
geco

bon any xiquets i xiquetes, per a felicitar-vos com toca vos deixe el nostre "misatxe de la Xereneralitat"

bona vida i un 2014 molt bo.

p.d: millor començar amb un poc d'humor , quin remei.

2 1 respuesta
garlor

aqui a lleida tambe tenim pebrots, i si ens els toquen repartim tant hosties com bufes

#2207 cony sembla una velleta que tingui fret xDD

brakeR

bon any nou cuquets <3 !!

Sylph

Bon any nou a tothom!

Onehit

bona tarda, nengs

la verdad es que me gustaría parlar catalá, me encanta el acento (aunque la combinación acento catalán-argentino sería un poco rara)

1 respuesta
-Mephisto-

#2211 No creas, la periodista y escritora Patricia Gabancho nació en buenos aires y se mudo a Barcelona con 22 años y habla muy bien , apenas se nota acento.

http://www.youtube.com/watch?v=82iCAQ0S2N4

1 respuesta
Onehit

#2212 veo algunos programas de tv3 en catalán, lo entiendo bastante bien aunque no al 100% :P

2
B

Feliç any nou a tothom i ja sabeu...salut i força al canut!!!
:**

3
Ks1Qn0

Bon any, cavallers i cavalleres :)

1
1 comentario moderado
6 meses después
B

Bona nit! Estic llegint Victus de l'estimat Albert Sánchez Piñol sobre la caiguda de Barcelona al 1714, algú l'ha llegit?

1 respuesta
T

#2217 No l'he llegit pero sembla interessant. Que tal està?

2 respuestas
Psicotropica

Bon reflot!

Lluis Llach treu llibre nou aquest octubre :qq:

B

#2218

Usuarios habituales