El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

Muesly

#1259 Sols anar per St. Joan??? festassa!!!

#1260 El problema és que cada una de les illes és diferent a les altres i totes ténen encant a la seva manera (llevant zones com l'Arenal, Magalluf, la zona discotequera d'Eivissa...). Sería difícil triar-ne una!

1 respuesta
iLoGik_LSD

#1261 la veritat es que fa molts anys que no hi vaig... perque ens anem fent torns el pis que te el meu pare alla, i per sant juan va ell sempre... jo m'he de esperar que es vagi per anar amb els meus amics :D

pero si... es una passada de festa.

Edit: Pis esta ben dit ???

raganock

Menorca està molt bé, llàstima quan bufa el vent o t'ataquen les putes formigues, no pots deixar ni una engruneta a taula.

Però ara m'agradaría encetar un altre tema, i sería la exportació de costums, m'explico...

Jo soc nascut a Catalunya, en la zona d'Osona i fa cinc anys que visc a terres valencianes, així que no he pogut deixar de portar alguns costums a aquí. Per exemple:

Secallona de Can Fornells o de Can Vilada:

Es un embotit semblant a la "Llonganissa de Pasqüa" que trobareu als supers, pero aquesta no te res a veure. Es fá un cop a l'any, justament per aquestes dates, i es una autèntica exquisitessa.

A València, apart de alguna cosa de Requena, no he trobat embotits de gaire qualitat, així que els meus pares m'envien paquet amb totes les varietats de fuets, somaies, bisbes, patès i botifarres mesualment.

Calçots:

Entre gener i febrer, pel meu aniversari, tota la colla valenciana s'ajunta i practicament m'obliguen a fer-los una calçotada de salsa artesana que faig jo, els encanta... El calçots me'ls envia un amic pages de Valls.

Així que de alguna forma deixo la meva petita emprenta a València XDDD.

3 2 respuestas
Psicotropica

#1263 adore els calçots, i aixó que només he pogut tastarlos una vegada, la salsa artesana que fas es la Romesco?

1 respuesta
raganock

#1264 No, jo la faig casolana amb tomaquets, nyora, atmetlles, oli d'arbequina (fonamental), avellana, sal, etc... I morter, molt de morter fins que cau el braç.

Es pot fer servir la salsa Romesco, perquè es semblant en ingredients, però no es la autentica.

1 respuesta
Muesly

#1263 ooohhh calçots. Quina delícia. Vols dir que la romanesco no es la salsa original?? posa la teva recepta, que tot d'una comenci la temporada tenc un parell de calçotades pendents!

1 respuesta
Psicotropica

#1265 doncs segons el que he llegit (porte dies buscant la recepta de la romesco per internet) porta el mateix que has dit tu xD (al menys la recepta de l'Arguiñano)

I què és l'oli d'arbequina?

1 respuesta
squ4r3

escolta nen

raganock

#1266 Et poso la recepta base:

1 nyora.
4 tomaquets madurs.
1 cap d'all.
1 got d'oli de oliva arbequina.
100 grams d'avellanes.
pa fregit per espessar la salsa.

I morter, morter i morter.

Es important que un cop feta possis sempre el teu toc personal i no li diguis mai a ningu, es la tradició: alguns possen unes panses per compensar l'accidessa del tomaquet, altres una mica de all-i-oli per pujar el gust, potser un pel de sucre brú, quí sap...

El meu no te'l dire XDDD

Però de base el secret de una bona salsa de calçots es sempre l'amor al fer-la.

#1267 Es una varietat d'oli que té denominació d'origen, es lleuger i molt suau. No tindrás problemes a trobar-lo en quansevol super si preguntes.

2 5 respuestas
Psicotropica

#1269 a part de les avellanes porta també armeles no? Doncs es quasi com la romesco del Arguiñano pero canviant la proporció Tomates/Nyores

Lo de l'oli no se jo si el trobaré per ací, que soc del sud d'Alacant, quasi a Murcia

2 respuestas
raganock

#1270 Jo no li poso atmelles, això ja depent de casdacú.

Al Corte Ingles, trobaràs l'oli, si no la tenen al supermercat mira a la part de delicatessen, però veuras que la tenen segurissim.

geco

#1269 #1270 nosaltres solem fer calçotades al llarg de tot l'any, a Beniarrés, on està el pantà :)

Embotits bons en pots trobar a Xaló també i la rodalia Raganock, la mistela està que trenca al seu celler :D

Muesly

#1269 Gra6, me l'apunt! pesava que duia prebes vermells també

sutik

No se si ha sortit per aqui pero no té desperdici xd:

Bienquerido ministro...

Llevo 2 dias en el intento de españolizarme todo lo que no consiguió mi escuela.

No se crea que es soplar i hacer botellas esto...pero siempre tengo alguien por aqui que me da un golpe de mano.

Referente a su comentario en el congreso le he de decir que hay para alquilar sillas sr. ministro.

Españolizar a nuestros hijos es decirla de la altura de un campanario, aunque de momento voy a hacer los ojos grandes pq sino me hara usted salir de pollagu....bueno...de un corral de pollos..!!

Sí sí...usted pensara que somos unos sueña-tortillas por querer la independencia, reconozco que las piernas me hacen higos solo de pensarlo, pero no, no estamos tocados del hongo sr. ministro.

Hace años que aguantamos, que queremos fumar al campo, vamos...tocar al dos...para entendernos.
Que esto esta a punto de hacer un pedo como una bellota y no creo que ustedes sean tan cortos de gambones y hacer como aquel que nada.

Sabemos que les estamos chafando la guitarra...ustedes son tanto de la cebolla como nostros y piensan con prepotencia que ya hemos bebido aceite, pero le aseguro que no vamos a irles detras con un flautin sonando.

Hasta ahora nos lo hemos pasado de aquello mas bien pero a decir verdad todo son ocho y nueves y cartas que no ligan...por lo tanto no vamos perder mas el tiempo sr. ministro.

En España todo s'esta yendo a orrio y no nos quedaremos, preferimos escampar la niebla...

Bueno...tengo que dejarle son tres cuartos de diez, es tarde y quiere llover asi que buen viento y barca nueva...

Un catalan en proceso de españolizacion

8 4 respuestas
B

#1274 Plorava del fart de riure!!

Y

#1274 Boníssim xD

geco

#1274 quasi em pixe de riure amb les vostres expresions fetes adaptades al castellà xD

vos a faltat ... "señor ministro, puntee zapatilla a corre cocida " o com es diga en Castellà jajajjajajaja

hemos bebido aceite jajajjajaja es que ho he tornat a llegir jajajajajajjajajaj no en piparà ni una xD

#1269 toquen a Xirivella el Novembre, potser vaig a pegar uns bots :)

Moments musicals en Valencià, els grans Sva-ters d'Alcasser

1
R0ViK

#1269

La nyora s'ha d'escaldar!
Pa torrat xupat amb vinagre, no fregit biatch!
Els tomaquets s'han d'escalivar i els alls també.

Ho dius així i segur que més d'un agafa i ale tot tal cual.

T'ho diu un de terres de Valls! ; ) Terra de calçots.

#1274 Ja l'havia llegit i és molt bò.

"reconozco que las piernas me hacen higos solo de pensarlo" : reconec que les cames em fan figa només de pensar-ho

Amb aquesta vaig plorar. xDDDDDDDDDD

B

Meteo: qui s'ha ofegat amb la plutja?

Al poble en teoria estavem en plena riuà i no ha caigut ni una gota, tot el dia ha fet un sol on es podien torrar pollastres, com vos ha anat a vosaltres???

1 respuesta
V

120 litres, feie molts anys que no plovia tant en 1 dia.

Los nostres antepasats que eren listos van ficar lo poble a bon puesto aixi que naltres no mos inundem mai.

1
raganock

#1279 Cuatre gotetes mal paires o el que es el mateix: Cuatre gargalls a Xirivella.

1
Hid3

A mi se m'ha fotut la caldera de l'aigua. Demà ducheta ben fresqueta recen llevat!

C

Hola nois, estàn donant el Mas a la Sexta, vinga vinga vinga nois, vinga va, que comença e Mas :DD

1 respuesta
V

#1283 Tinc als companys de pis copçant la tele amb Gandia Shore, pobres ments malaltes....

2 3 respuestas
7 días después
S

#1284 Mare meva, amb quin tipus de gent et relaciones..

VonRundstedt

#1284 lamentabla

raganock

#1284 A mi em cau la cara de vergonya, sobretot perquè una es paisana meva de Vic.

zErOx

Jo soc Roberto.

K

Bon dia Roberto, "sóc" del verb ser porta accent.

M'agrada el comentari de "British??? Australian??? Canadian?? U.S.A.???..." No, són bascos

raganock

Us deixo una aportació que em va ser molt útil per pillar la musiqueta del parlar valenciá, la película "El Virgo de Visanteta":

Una obra verderola de Josep Bérnat i Valdoví al 1845, inspirat en una musa que era més puta que les gallines.

Parlada en valenciá de poble on trobareu al gran Antonio Ferrandis fent del narrador "Tio Collons" i a José Sancho quan encara no es ficaba farlopa... A més surten xicones ben boniques que ensenyen bon cul i millors mamelles :D

Curiositat: Jo no sabía que era la Moma fins veure la peli i d'alguna manera crec que el seu origen deu ser algún tipus de aportació cultural italiana perque es ben bé com una màscara veneciana.

La Moma i els Momos

3 1 respuesta

Usuarios habituales