El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

geco

#1980 sempre que veig el teu nom em ve al cap este video :D

Mecaguendeu,mecaguendeu,me'n a l'hort a treballar !!!

1
Aeran

bon dia desde collserola xD

1 1 respuesta
geco

#1982 te collons lo de bon dia, està més negre que'l fogó de Marieta xD

1 respuesta
raganock

#1983 Collons, mira que arribes a ser bestia.

A vore quin día baixo jo amb una ampolla de anis Tenís i vorem si es tan valent el senyoret... XDDD

¿Es veritat que a l'estiu esteu farcits de madrilenys allà a Gandía?

Pd.: Ens han tancat la Puzzle... :( :( :(

1 1 respuesta
geco

#1984 a la platja son com les panderoles, venen, tornen a casa, venen, tornen a casa ... a la resta de platges ja son veïns de tota la vida en menor nombre, ara, Gandia flipes a l'estiu :S

Si em faig una cassalla ara amb la sobredòsis que tinc de notolotil, engantxe una xufa com un cabàs xD

Patrikerol

curiós blog que me trobat:
http://speakingvalencian.blogspot.com.es/2007_08_01_archive.html

A

Yeee ja fa molt de temps que no postejava per aci.

Anava a preguntar, vosatros quan teniu ganes de arrojar que digueu? Al meu poble es diu, tinc "gonia". De agonia m'imagine xDD.

2 respuestas
raganock

#1987 Per la zona de Catalunya centre diem "trallar", exemple:

  • El tío es va pillar una paperina de moscatell que al día següent va estar trallant fins el fetge.
1 respuesta
geco

#1987 ací diuen "gonia","agonia","angunies","brafà"

B

#1988

ALBAT

Nasc a cada pas de sol

i del ventre d'ombres porugues

construesc la nit de llunes plenes

miralls d'ànima no foradada.

Fragment d'un poema de Elies Barberà que m'ha recordat a tu, no sé per què.

1 respuesta
raganock

#1990 Moltes gracies, es bónic, surreal i sinistre... Em recorda a l'època fosca de Becker.

B

Per cert, vaig gaudir del meu aniversari al Delta de l'Ebre, amb la joia de saber que a Pueblo Nuevo de Franco li han canviat el nom per Poble Nou del Delta, i varem menjar a un restaurantet dels que per 4 duros et donen tantes calories que tindries que pujar el Montsià un parell de voltes per tal de baixar el dinar!
Si algú va per ahi que em pregunte el nom, val la pena!!

Cracken56

per què la gent parla valencià si es un fil per parlar català?

3 respuestas
Ks1Qn0

#1993 És un comentari troll o ho dius seriosament?

Grimmer8

Bon dia, es aqui on es pot parlar LAPAO?

4 1 respuesta
Psicotropica

#1993 Doncs mira tu si es taaaaaaaan diferent que jo no se si eixe post l'has escrit en Valencià o Català...

1 respuesta
Cracken56

#1996 una cosa no treu l'altre, tu ho has escrit en valencià perquè has escrit "eixe", per exemple.

2 respuestas
raganock

#1993 Jo parlo i escric català perfectament de tota la vida, soc criat de Vic, pero faig el deixos, expressions i lèxic en valencià per dues qüestions:

  • Primera, perque visc a Valencia. Així que es una qüestiò de pura integració i de educació amb la terra que tan bé m'ha acollit, a tots ens agradaría que els forenys que acollim parlin com nosaltres, ¿no?

  • Segona, treure'm el B2 (valencià superior) em va costar 25 euros de l'ala de matrícula i com comprendràs els he d'amortitzar... :D *

*Això del examen te una historia que algún día explicarè.

1 2 respuestas
tersark

#1997 El valencia i el català són la mateixa llengua, el valencia es una variant dialectal com podria ser el catala central, el lleidetà ,el barceloní (que diria que casi no el parla ningú)

2 respuestas
raganock

#1999 ¿Els que no saben pronunciar la vocal neutra a Barcelona? Encara queden, pero en zones molt concretes.

Ara ja et dic, que a Lleida no deixen anar el "lo" ni que els matin, com a Valencia el "xè" o el "ieee".

1 respuesta
lxn_

#1999 "el barceloní (que diria que casi no el parla ningú)"

Què vol dir això? :wtf:

#2002 Si soc de Barna, el que em sorprèn es el que està entre parèntesis.

2 respuestas
tersark

#2000 es que el barceloní de barcelonaaaa t'obliga a obrir molt la bocaaaaa XDDD

Que consti que jo he fet vida a barcelona des que vaig néixer però sempre m'ha fet molta gràcia

#2001 El barceloní es un dialecte tipic per no fer les vocals neutres (marcant especialment les a) i altres particularitats

poso link de la viquipedia que jo soc enginyer i sóc incult en lingüística (per desgràcia =( )
http://ca.wikipedia.org/wiki/Catal%C3%A0_barcelon%C3%AD

edit: JAJAJAJA llegint les caracteristiques del barceloní la veritat es que si que parlo una mica així, però amb les vocals més neutres... XDDD

1 respuesta
lxn_

Un moment:
· Elisió sistemàtica de les as àtones inicials: 'déu per "adéu", na per "anar", ver per "haver", marcat sobretot després de la preposició "per": per'qui (per aquí), per'xo (per això), per'llò (per allò).
· Elisió de vocal neutra entre oclusiva i erra: b'renar per berenar, t'ronja per taronja, T'resa per Teresa.

Això és només aquí? AJJAJAJAJAJA

#2004 Jo ho faig constantment menjar-me vocals xD

1 respuesta
tersark

#2001 el tema de les vocals diria que no es fa no?? almenys jo no ho he sentit gairebé mai i hi ha algunes coses que no es fan servir gaire. Diria que a barcelona es parla més aviat l'estandar que es el que surt per la televisió no??

per exemple, aqeustes no les sento quasi mai

Tendència al ieisme (no és pas general): realització del fonema /ʎ/ com a [j], no només en els casos de iodització històrica (no és sistemàtica, per exemple ce[j]a per cella)
Tendència a l'ensordiment del fonema /ʤ/ en posició intervocàlica: metge ['me.ʧə], platja ['pla.ʧɐ].
Les fricatives palatals [ʃ,ʒ] s'articulen generalment africades [tʃ,dʒ] a principi de paraula o darrere de consonant: xarop [ʧɐˈɾɔp], panxa [ˈpanʧɐ], Jordi [ˈdʒɔɾði]
En paraules començant per ex- la x s'articula de vegades com [dz] o [ʤ]: edzèrcit per exèrcit, edzercici per exercici (vulgarment també etgèrcit, etgercici).
A les paraules on la -r final es pronuncia, apareix sistemàticament una [t] final de reforç: cor ['kɔrt], mar ['mart]

És possible que el raro sigui jo ehh XDD

2 respuestas
lxn_

#2004 La primera, quarta i cinquena no són certes, les altres dues no entenc a que es refereix, les fricatives palatals s'articulen generalment africades :o_o:

geco

#1995 LAPAO no es res més que un canvi de nom de la llengua que es parla a la Franja, es una tactica que s'ha intentat utilitzar des de València però amb un accent més secessionista, que en realitat es una baralla entre TRADIONALISTES i MODERNISTES.

#1997 jo parle Saforenc,el val ? :D

B

#1998 Jo vull saber què et va passar al examen!!!

Mecaguen10

#1998 No crec que siga cap falta d'educació parla com solies fer-ho on et vas criar (mentre la gent t'entenga), és més, a mí m'agrada escoltar el parlar de persones d'altres zones.

lxn_

¿Doncs ningú més fa el que posa a #2003? XDD

3 respuestas
geco

#2009 jo sols he sentit parlar així a la gent de Barna cap a dalt, la resta no .. bé, a Gata de Gorgos i Tarbena també tenen alguna pareguda.

El deu de adeu si que ho fem ací

Usuarios habituales