El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

Psicotropica

#2400 Hostia, a l'Orxata els vaig veure fa uns anys en directe, que tocaven de teloners de La Gossa Sorda, i tenen un directe brutal, molta festa, t'ho passes genial.

La de Violència i la de Me la fiques more m'encanten

1 respuesta
airda95

#2400 Bé... No és el meu estil de música preferida i com has dit és una mica estranya aquesta cançó(almenys per mi) xD

1 respuesta
Sombrita

#2401 Me'ls acabe de trobar i tenen un estil tan rar que m'encanta, hahaha, tenen bona pinta.

#2402 A mi m'agrada de lo rar que és, i sí, tenen un estil extrany, amén de que parlen Valencià (Blaverià) de les Normes del Puig, per això potser als de fòra es vos farà rar, pero mola!!

1 respuesta
Psicotropica

Btw, trobava a faltar aquest fil <3

2 1 respuesta
airda95

#2403 hahaha, jo la veritat és que m'agraden més les cançons dels grups: Els Catarres, Projecte Mut, Màia, Els Pets, Blaumut... Si hagués algun grup Valencià que el seu estil fos com els que he anomenat anteriorment, molt probablement m'agradaria. Com pots veure a la meva foto de perfil m'agrada la música Pop i segons quina música Rock també.
#2404 :) Jo no sabia que existia aquest fil. M'ha sorprès molt trobar-lo en un fòrum espanyol com MV. Espero que segueixi tenint èxit!!!

1 respuesta
Sombrita

#2405 Ho entenc, jo tinc un estil tan ampli que no podria englobar-ho en cap.

Un atre grup, aquest concretament de la meua terra, Alacant, es diu: Aspencat

Aquest ja canta en Valencià (Blaverià) amb les normes de l'AVL (depressió...), pero bo, qué se li va a fer.

1 respuesta
StKK

El trap en català es el futur cosins xDDDDDDDDD

El meu ídol es l'Anglada
personatge pintoresc
Plataforma Catalana
partit polític de pès

2 respuestas
Sombrita

#2407 Hahahaha!! fotre tio, pero quin cony acabe de sentir?, em partixc, de debò, no sabia que ja hi havia cançons i tot d'açò, flipant.

1 respuesta
airda95

#2406 Aquesta cançó si que m'agrada :D Gràcies per compartir-la!
#2407 Buahhh. Quina merda de cançó
#2407 #2408 Aquí en teniu una altra de trap en català:

1 respuesta
Sombrita

#2409 Oh Deu meu nooooooo!! xDDDD

Deixe per ací un llistat de grups de la Comunitat Valenciana (Blàvia) que canten en Valencià (Blaverià), especialment per a #2381, que va preguntar:

– Obrint Pas.

– La Gossa Sorda.

– Skaparapid.

– Atupa.

– Atzembla.

– Skalissai.

– Desgavell.

– Aspencat.

– Sva-ters.

– Agraviats.

– Sant Gatxo.

– Arròs Caldós.

– Pinka.

– Termofrigidus.

– Arrap.

– Orxata Sound System.

– Odi.

– Ki Sap.

– Mugroman.

chouji

Molaria moltíssim fer una kdd amb tots els d'aquest fil jajaj llàstima que hagin tants de km entre punta i punta :/

1 respuesta
airda95

#2411 Però no hi ha ningú que sigui de Catalunya per aquí? :¬¬:
Jo sóc de la província de Tarragona

2 respuestas
chouji

#2412 Jo sóc de passat Girona cap amunt xD, estem tots a prendre pel cul (entre CV i CAT)

2 respuestas
airda95

#2413 Jajajaja és veritat :f5:

Sombrita

#2413 I hi ha algun de les Illes Balears i d'Aragó, imagina't, estem prou lluny, i si m'apures, segur que algun viu a Andorra i tot xD...

StKK

#2412 Del Vendrell i del Gimnàstic per aqui :D, per això al meu comentari #2407 he resaltat lo de l'Anglada, al meu poble van estar a punt de tenir l'alcaldia els de PxC, molts vells els voten perque odien els moros.

1 respuesta
airda95

#2416 Doncs també estem una miqueta lluny. Jo visc molt a prop de Reus. I també m'agrada el Gimnàstic tot i que m'interessa més el Barça.

1 respuesta
StKK

#2417 Osti tu, un ganxet jajajaja no ens portarem gaire bé :D

1 respuesta
airda95

#2418 Per? Jajaja. No sóc de Reus, visc en un poble que està molt a prop.

1 respuesta
StKK

#2419 Ja saps, la rivalitat Tarragona-Reus... era broma de totes formes xD

1
zest

#2400 Què vols dir amb "blaver"? Per mi blavers són els que neguen que el valencià i el català són una mateixa llengua, no sé quin significat li doneu vosaltres. Per cert, això de "es crida" és normal a València? Perquè sembla un calc del castellà "se llama".

4 respuestas
airda95

#2421 Jo tampoc sé que volia dir amb blaver i tampoc la coneixia aquesta paraula, per això no vaig dir-li res sobre aquesta paraula. Per mi el valencià i el mallorquí són la mateixa llengua que el català. Són quasi iguals que el català, però evidentment tenen algunes paraules diferents. Jo crec que si fossin diferenta llengüa a València mai haurien pogut veure TV3 ni nosaltres el Canal9 i el IB3 de les Balears.

Per cert, m'agradaria aprofitar l'ocassió per dir als usuaris valencians que fa poc vaig llegir que a finals d'aquest 2016 tornarà el Canal9 a València(espero que acabi sent veritat) i un cop el Canal9 torni, a València podreu tornar a veure TV3 i suposo que nosaltres podrem tornar a veure el Canal9.

La Rita la va liar i molt tancant les emissions del Canal9. A qui se li acudeix tancar una televisió autonòmica que fa temps que existeix! Ara a València segur que no hi ha cap canal que parli català o valencià. Tot deu estar ple de canals espanyols(Telecinco, Antena3...)

A Catalunya podem tornar a veure el canal IB3 des de fa pocs mesos!

1 respuesta
B

#2396 En resposta al tema dels gentilicis i tal:
1.- Si parlesis en Euskera hauries de referir-te a Navarra com Nafarroa, però no es el cas, llavors si parlas en castellá o en catalá sería Navarra, sin més complicacions.
2.- s'utilitza la paraula euskaldun però en realitat no hi sería correcte... haurían d'inventar una paraula exacta per fer referència només als del País Vasc...
3.- el gentilici de Nafarroa es nafar o nafartar, no vasc. Lo dels origens t'ho deia perque es com si haigués un pique entre nosaltres.
4.- llavors queda clar que Euskal Herria está compost dels llocs a on es parla Euskera.
Esper-ho haver-te aclarit una mica xD

2 respuestas
B

#2399 Benvingut!!
#2400 #2421 això mateix volía saber jo!!

1 1 respuesta
airda95

#2424 #2421 He trobat el possible significat de la paraula "Blaver" a la Viquipèdia. A veure si us serveix d'ajuda: https://ca.wikipedia.org/wiki/Blaverisme

:wink:

2 respuestas
B

#2425 aaaaaaaaaaaaamic de la veu de Vic xD
Beno, jo crec que fins i tot ens agradaria que #2400 en aclaresi una mica el tema.

1 respuesta
airda95

#2426 Amic de la veu de Vic? Què vols dir? xD. Jo no sabia que significava la paraula "Blaver" i a la Viquipèdia ho explica, però si, que ho expliqui el nostre company #2400 que és ell que ho va posar jajaja

1 respuesta
B

#2427 els Galecs diuen això de "¡aaamigo de la voz de Vigo!" i m'ha fet gracia que hi haguesi una "traducció" al catalá xD

(Si us plau, cualsevol correcció del meu catalá es molt benvinguda, merciii!)

1 respuesta
airda95

#2428 xD. D'acord. Et dic els errors ortogràfics que has tingut als teus missatge:

gracia

*Gràcia

hi haguesi

*Hi hagués

cualsevol

*Qualsevol

Catalá

*Català
#2425

Beno

En català és més correcte dir *Bé tot i que molts catalans solen dir Bueno(jo he d'admetre que a vegades ho dic i és una castellanada).

aclaresi

*Aclareixi
#2423

parlesis

*Parlessis

no es el cas

*No és el cas

parlas en castellá o en catalá sería Navarra, sin més complicacions.

*parles en castellà o en català seria Navarra, sense més complicacions.

sería... haurían

*Seria... haurien

Lodels origens...es com si haigués un pique

*El dels origens...és com si hi hagués una baralla

está compost... Espero haver-te aclarit una mica

*Està compost... Esper-ho haver-te aclarit una mica

Abans t'havia corregit sense citar els missatges, ara he editat el missatge i així queda més atractiu.

Per cert, m'he donat compte de que no poses cap accent "`". Aquest accent per si no ho sabies es diu accent obert i només existeix en català i en alguns altres idiomes com el francès. Aquest accent només es posa en algunes ocasions en les vocals "a" "e" i "o"

2 respuestas
P

Avui he menjat un bucadillu de turtilla

2 respuestas

Usuarios habituales