El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

geco

#330 siiiiii home, estàs poc mèc xD

1 respuesta
V

#331 tu calla, putxinel·li!

1 respuesta
geco

#332 ací putxinel·li ho he sentit com a titella,potser siga el mateix?

ausaes barbaritats dius :D

2 respuestas
V

#333 mai he tingut gaire clar que era, pero sona molt graciòs xd

1
josepginer

Jo ficaré el meu granet, xicotet però a 17.000km de distancia de la meva benvolguda terra, València!

1 1 respuesta
T

#333 A Barcelona significa el mateix. Es la típica titella que poses la mà o el dit, depenent del model, dins.

1
RubenLionel

A quina hora vaig afegir aquest fil a favorits xddd

#335 On estàs ara mateix?

Addys

Sense ànims de caldejar l'ambient (no sé si serem capaços) i per pràcticar la nostre llengua, que n'opineu de les eleccions anticipades??

2 respuestas
geco

#338 què no es el fil oportú :)

#340 en que la cosa no s'embrute i es puga parlar amb normalitat, cap problema :)

però es que eixiran de les coves ...

2 respuestas
V

#339 es pot parlar de quelcom que vulguem

#338 doncs que les 3 forçes seràn CIU+ERC+SI, i espero que ERC+SI amb molta més força del que s'espera.

2 respuestas
Addys

#339 a mi em sembla que es el més oportú, sabem que la majoria de la gent no catalana no sap català (no tots, valencians, balears ...) i per tant podem tenir una opinió fidedigna de l'opinió de la mostra de la gent de Mediavida que parla català.

La última intenció es crear enrenou, per tant si creieu que no es oportú doncs no en parlem!

1 respuesta
geco

#341 tens raó

1
Addys

#340 no creieu que CIU es guanyarà els vots dels indecisos que podrien estar cansats de una possible opressió del estat i no es veuen, a priori, identificats amb aquest partit??

4 respuestas
V

#328 Jo soc de la Terra Alta, no hi ha cosa més basta que lo llenguatge que tenieu per alla baix. Aixo si, les dones son unes guarres.

1 respuesta
Idontknow

#344 Jajajajaja són guarres amb els que no són d'aquí. També s'ha de dir que les noves generacions de noies estan sortint mooolt guarretes.

V

#343 probablement ciu guanyi, pero no amb majoria absoluta.

ERC tindrà molt a dir.

espero xd

geco

#343 a mi el que em preocupa de tot l'enrenou que teniu allà es la possible "balcanització" del País Valencià, la cosa pot ser molt crua si us independitzeu.

V

#343 Lo que és evident es que l'únic partit amb prou força política i social per a tirar endavant l'autodeterminació es Convergencia, llavors, votar-los o no votar-los, e aqui la cuestió.

El que es evident que s'enfonsara es el PSC, pobrets, no saben ni on van.

1 respuesta
X

ciu es mou per conveniencia, juga a ser ambigu amb el tema de la independencia i depenent de com vegi les intencions de vot es posicionara. Em costa veure a ciu tirant-se a la piscina sense saber q hi ha algu.

Zuki

#343 jo crec que CIU no farà gaire si surten reescollits, els hi barreràn el pas desde el govern central i es faràn els martirs.. Però no se si es pitjor que surti ERC...

P.D. Si es oportú corretgiu-me les faltes ortográfiques, fa molt de temps que no escric en català.

1 respuesta
T

#348 "El que", sisplau també corretgiu les faltes que jo fagi.

Per el tema de les eleccions suposo que guanyarà CIU i el PSC s'enfosarà. El que no sé es si es correcte parlar d'aixó aquí ja que hi ha gent de Valencia i de Ses Illes.

2 respuestas
raganock

Pregunta de examen:

  • Que vol dir xaboirar?

Nomès es diu a una zona de Catalunya molt concreta, un localisme.

A veure qui coneix la meva terra d'origen.

Pd. No busqueu vía Google, que no la trobareu :D

#351 Per mí si que es pot parlar d'això, soc català que viu a Valencia.

Així que el tema m'interessa, tinc allà tota la familia.

B

Llum, foc, destruccio! Bola de drac mola mes en català :D

V

#351 Ja tardava en sortir, Lo que, es igual de correcte que El que, que per Tv3 mos acribillon a Català Barceloni no vol dir que sigo l'única forma correcta d'escriure del món mundial.

2 respuestas
V

#354 home, escriure's s'escriu el català d'una forma molt concreta, l'altre tema es que tu el parlis com vulguis

#350 estic amb tu, i per això votaré a ERC

1 respuesta
Addys

#354 home, jo considero, que el dir "lo que" del valencià està be, pero com a castellanisme no està ben dit, pero corretgiu-me si no es així!

2 respuestas
V

Que algú inserti

V

#355 Lo que, mon pare etc.. Es correcte d'escriure, esta aceptat.

Yo al meu "avi" li dic iaio, i es igual de correcte que avi -,-

#356 Lo que "valencianisme" ay manet, alguns haurieu de voltar més per Catalunya o sortir mes de Barcelona, tots els que habitem les Terres de l'Ebre, Lleida, la Franja, nort de Valencia, parlem d'una forma bastant similar.

raganock

#356 També es fa servir el "lo" a Lleida i s'admet dintre dels localismes del Pompeu Fabra.

A Valencia es fa servir tela, apa que no em va costar aprendre que es la "coentor", el valencians ho fan servir a tota hora pero els hi costa definir-ho quan preguntes XDDD

B

Usuarios habituales