El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

Psicotropica

#719 Que extrany es llegir-te! crec que mai havia escoltat parlar a ningú de les illes, te pinta de ser prou interessant

1 respuesta
FuLG

És aqui on es fa gatzara i xerinola?

1
raganock

#721 Jo vaig estar una temporada a Menorca i sa puta mare per entredre'ls!

Vaig trigar ben bé una setmana a acostumar la oida i el mes fotut es que de una punta parlen de una forma i a l'altre completament diferent, però a sobre parlen a tota ostia.

I t'ho diu un xic de Catalunya interior de les zones mes pures.

Exemples:

Cotxes, els diuen "coxos".

Fer un tall, el diuen "fe a tá".

1 respuesta
GranTorino

Jo sempre he dit que en les illes no es parla mallorquí, simplement mosseguen una ensaimada i parlen català.

1
Draconian

Tinc hipo!!!No tinc ni idea de com es diu en català...

Basteroid

Singlot!

1 1 respuesta
biocentrism

#28 S'escriu "déu n'hi do"
#54 Aquest "arrivar" fa realment mal als ulls

Draconian

#726 Li dic a ma mare q tinc un singlot i em tira a l'hospital...xD

Està en la teua mà salvar el teu futur
canviar la realitat que ens envolta
no tornem a claudicar
no volem comprar més fum
ara toca prendre part i dir la nostra

1
B

#715 Gràcies! Soc molt de castellanades jo... ^^

Bon dia a la vila del pingüí!

1 comentario moderado
Draconian

#730 Com ha anat el tornat x Gandia??L'has disfrutat o q?xD

1 respuesta
geco

#731 doncs anit teniem una tempesta molt forta, fou una trompada, tot el dia estava ple de nuvols negres i al voltant de les 20:30 ha pegat un pet tot.

Hi havia un parell de tifons al mar que han provocat l'esbandida total dels sostres del recinte de la fira que fan tots els anys.

A banda la ¿nòria? i la muntanya russa estan totalment retorçudes con si fora paper.

A la plaça del centre de la ciutat a passat tres-quarts del mateix, tot per l'aire, ferits lleus, però un cost econòmic prou gran.

Hui la gent de les assegurances de Gandia a tingut molta feina :)

Segons ultimes informacions dels meteoròlegs que han estudiat l'ocorregut, es una línia de tempestes que venen d'Alacant, eixa línia es diu "Turbonado" i provoca una manega de mar que al tocar la costa es converteix en un tornat , el recorregut a sigut des de la zona de l'hospital ( Plaça del país Valencià ) fins l'altra banda de Gandia amb un moviment de baldufa.

Gràcies a deu o qui siga, l'aigua a fet que la gent no eixira al carrer i a salvat moltes vides perquè este Turbonado haguera entrat igualment.

2 respuestas
Patrikerol

Osti xeic, quina malessa, menys mal que no ha pres mal ningú, açi a Baix Maestrat plou tot el dia, ja esta be,que el pantà d'Ulldecona estaba sobre minims, d'açi a quince dies podrem "caçar" bolets i robellons.

1 respuesta
1 comentario moderado
StKK

#723 Jo tinc una casa a Ciutadella i pasem alguns estius allà, si recordo bé la paraula més rara que vaig sentir va ser "boinder" que ve de la època anglesa de la illa i volia dir balcó xD

Coxos es també molt bestia xDD

Psicotropica

#734 Hosti, que interessant, pero em pareix que si comencem amb aquestos temes a dins del thread ens el van a xapar :S

1 respuesta
V

#736 Oh ok, esque m'he excitat al veure-ho XD i com era d'interés general... tampoc pretenc que ara en parlem d'això.

Canviant de tema, #732 Podriem resumir-ho en paisatge desolador? Està tan malament per allà?

1 respuesta
Eristoff

Se ha moderado #730 y #734 porque este thread es para practicar catalán, no es un Off-topic para hablar libremente de vuestras cosas en catalán ni para comentar sucesos que podrian copar perfectamente un thread.

Ni para politizar ni pollas lo pone perfectamente en el principio de cada página.

Y no me vale la excusa de que asi tambien se aprende catalán.

Dudas por mp.

2 respuestas
FuLG

#733 Oh! lo pantano d'Ulldecona! M'hi he banyat un munt de cops quan era mes petit. Llençar-se desde el pont era increible!

Psicotropica

#738 Que yo sepa practicar algo es usarlo, es como si ahora vienes y me dices, para practicar con la guitarra solo puedes tocar acordes sueltos, ritmos establecidos o pentatónicas, porque claro, ponerte a tocar una canción no es practicarla.

Si solo lo usamos para preguntar esto se escribe tal y cual no vamos a ningún sitio, aquí los errores que cometemos cuando lo hablamos se corrigen y así es como de verdad se aprende, no es una excusa, si tu te enseñas una lengua y no la utilizas, como coño la aprendes? Saber la teoría si luego no lo llevas a la práctica es sinceramente una puta mierda.

Que jo sàpia practicar alguna cosa es utilitzarla, es com si ara vinguesis i em digueres, per a practicar amb la guitarra solament pots tocar acordes solts, ritmes preestablits o pentatòniques, perque es clar, posarte a tocar una cançó no es practicar-la.

Si solament l'utilitzem per a preguntar com s'escriu i demés no arribem a en lloc, ací les errades que cometem al parlar-lo son corregits i així es com de veres aprenem, no es cap excusa, si tu aprens una llengua i no l'utilitzes, com cony l'aprens? Saber la teoria si després no portes a terme la pràctica es sincerament una puta merda.

8 2 respuestas
Eristoff

#740 Por eso mismo he desbloqueado #732 (me he equivocado aparentemente y he rectificado) pero os sigo recordando que contenido politico está completamente prohibido y cualquier discusion sustancial que pueda copar un thread dentro de este foro (que al fin y al cabo esto es un foro), estais aqui para practicar no para poder expresarte por fin libremente en catalan en MV como he leido atras.

Insisto una vez mas, las dudas por MP.

3 respuestas
M

Dissabte plovent com ho està fent i jo al treball.

2 respuestas
I

Els pronoms febles sempre m'han fotut.

Ja no escric res en català des de fa molt de temps, i he perdut molta fluidexa, però oralment crec que vaig pro bé.

kidike

#742 Pots estar content, jo si veiés que fa bon dia fora mentre treballo em fotria més pensant que podría aprofitar per fer una altra cosa, pero plovent...

1 respuesta
menolikeyou

#741 Totalmente de acuerdo. Más que nada porque ser catalán o hablar catalán no te convierten automáticamente en independentista ni en nacionalista.

1 respuesta
B

#742 Mira-ho de forma positiva, al manco tens treball :)

#745 Ni en catalán! xD (hablarlo)

1 respuesta
Psicotropica

#741 Eso me parece perfecto, como yo misma he dicho en #736 estos temas no deberían ir aquí, soy la última que quiere crear polémica con estos threads, simplemente aprender.

En mi caso este año me presentaré a los exámenes del "Mitjà" y del "Superior" y me viene de puta madre, porque claro, cuando te digan que les hagas una redacción, no te vas a poner a hablarle de la propia lengua, sino de temas del día a día.

Si no te lo he mandado por MP es porque creo que lo que pudiera salir de aquí debería ser tomado en cuenta por el resto de users, no quiero malos rollos con nadie. (tranquilo, que ya no voy a decir nada más)

Aixó em pareix perfecte, com jo mateixa he dit en #736 aquestos temes no deurien d'anar ací, sóc l'última que vol crear polèmica amb aquestos threads, simplement aprendre.

En el meu cas aquest any em presentaré als exàmens del Mitjà i del Superior, i em ve de puta mare, perque clar, quan et diguen que faces una redacció no vas a posar-te a parlar-lis de la pròpia llengua, sinó de temes del dia a dia.

Si no t'ho he enviat per MP es perque crec que el que pogués sortir d'ací deuria ser pres en compte per la resta d'users, no vull mals ¿rollos? amb ningú. (tranquil, que ja no vaig a dir res més)

M

#744 #746 Raó en teniu pero no entra ni deu xD

1 respuesta
Kartalon

#738 Escolti noi, no has escrit en catala, moderat molt que t'estimo i est estiu.

1 1 respuesta
menolikeyou

#748 On curres?

1 respuesta

Usuarios habituales