El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

geco

#1648 des de'l 95, ací ara fa 1 nys i poc, crec recordar.

-Mephisto-

#1650 Tens raó, si no fos perque el catalá va arribar a Valencia després que aquesta fos conquerida per Jaume I durant el segle XIII. (Amb carinyo per els valencians _)

Percert, aquí ningú us vol fer catalans, els valencians són valencians parlin catalá o parlin xinés.

1 1 respuesta
4 comentarios moderados
H

Fa fred, molt de fred.

1 respuesta
Muesly

#1650 Valenciá, mallorquí, catalá... son la mateixa llengua, amb diferents dialectes. Es que no has estodiat l'història?

geco

#1650 #1652 esta gent de l'horta i altres valencians infectats de blaverisme no tenen cap altre argument, ara després vindra a dir-te que no li furtes la paella o que els moros ja parlaven Valencià. No val la pena, no els te que entrar mai en el seu cap de suro. Botiflers no te més.

#1657 no s'enten el que dius i deuries posar "fret" si fores conseqüent en les barbaritats que dius de vegades Huren o incongruències. Em pareix molt bé que troleges a altres threads pero ací ?

no ho entenc i si fa fred al teu poble.

Reporteu als trols per favor, que hui es festa i els xiquets estaran molt avorrits.

2 2 respuestas
APOCa

Jo estic treballant hui espere que no vinga la guardia civil a dur-me a misa.

Moler

#1659 En català es fred, fa molt de fred.

Avui menjo calçots!

2 respuestas
xuse92

#1661 Avui la iaia hem farà una escudelleta i de postre crema catalana!

pd: #1663 edit :D

hitsvil

Fa mal als ulls que poseu accent tancat a les "a"

En serio, vergonya aliena ;)

2 respuestas
geco

#1661 ja, pero sabies que hi ha una gent que argumenta que els moros ja parlaven valencià i que es diferent al català ? doncs, em referia a això, estes persones escriuen com parlen i per això li he dit lo de fret que es en Valencià analfabèstia.

raganock

#1663 ...En serio, vergonya aliena...

Seriosament, dir o escriure "en serio" fa vergonya propia i al.liena.

Ai, aquestes geminades que es queden pel camí... :D

3
Exedra

#1659 xd xd "que no els furtes la paella o que el moros ja parlaven valencià" xd xd

1 respuesta
geco

#1666 ara em diràs que no porten amb eixa estupidesa i altres des de 1977, tires de hemeroteca i ni tant sols Adlert i Fuster eren enemics o el mateix Casp que era gran amic ( entenc que sabràs qui es Adlert, Casp, Fuster i altres ), convinències tot

i reporteu als trols per favor. Fora els clava merda desinformats.

Psicotropica

Hosti, jo no se quina mania tenen alguns dels valencians als catalans, es per demés, en conte d'estar tots units per la mateixa llengua ens barallem entre nosaltres, es de rucs

6 1 respuesta
B

#1668 sincerament el país valencià sempre ha tingut un complex d'inferioritat respecte a Catalu
nya, i és una llàstima perquè és una regió germana amb caràcter propi que amaga un gran fons social i cultural.

tant de bo quan catalunya sigui un estat ens segueixin valència i balears. i quan tinguem un exèrcit guapo mo n'anem a conquerir la catalunya-nord! :D

2 respuestas
-Mephisto-

#1669 Ei! Però democracia per sobre de tot, aquí que ens segueixi qui vulgui, nosaltres no obligarem a ningú.

lxn_

Pel que jo he llegit per aquí sembla que molts (valencians) tinguin la percepció de que mitja Catalunya vol conquerir-los, suposo que el PP i demés partits han fet el seu treball molt bé.

Per cert jo no tinc gens clar si voldria el que comentes eh #1669 xD

1 respuesta
Psicotropica

#1671 Es que quasi que es així, jo sóc de la CV, d'Alacant per a ser més exactes, i hi ha molt de subnormal solt que té una catalanofòbia increible

2 respuestas
B

a la final de la copa contra el madrid allà a valència, els cambrers d'un bar em van demanar que els hi parlés en castellà. mos vam matar a crits i men vaig anar sense pagar.

1 respuesta
raganock

#1672 Doncs jo soc català emigrat a València i mai he tingut ni mig problema, ni mitja mala paraula en el cara a cara del cada día, mès aviat al contrari: m'han tractat sempre entre cotonets.

El suposat odi es mès una eina política que no un sentiment real de una majoria; trobo un odi de veritat més aviat cap els "canis" i "domingueros" madrilenys que venen amb el bocata a fer poca despessa i enmerdar tota la costa els caps de setmana.

Sobre el tema del complexe de inferioritat valencià vers els catalans, es molt complicat d'explicar, no es en absolut una explicació simple i obeeix a moltissims factors que s'han de tenir en compte.

Moler

#1673 Demanes una tolerància que tu mateix no la ofereixes. Voleu construir la Catalunya que mai ha existit.

1 respuesta
B

#1675 El cambrer té la obligació de conèixer català (en aquest cas en la seva varietat valenciana) i castellà, com a mínim. Tinc tot el meu dret i ella tenia el deure de comunicar-nos en català.

M'entenien de sobres, però per allà hi ha una fòbia a tot el que és català que déu ni do.

1 respuesta
Muesly

#1672 Aquí també passa una cosa similar, a més, tenim el ''circulo balear'', que intenta una gramatització del mallorquí, per tal d'acabar llevant el catalá del mig.

No saps tu el mal que fa als ulls :palm:

1 respuesta
Moler

#1676 Lo pitjor que pots fer es donar-lis la raó, amb aquests actes nomes fas que alimentar la flama del odi, també tens que saber respectar el posicionament de la gent, no pots fer veure nomes el teu per que et converteixes en l'ho que tan critiques.

#1679 Doncs ara que em fas pensar crec que mai (posaria la mà al foc) o casi mai me he trobat a gent que m'hagi dit aixo. Normalment per qui Catalunya (ho dic des de el meu punt de vista) si els hi parles català no et diuen res... Com a molt et parlen ells amb castellà però...

2 respuestas
geco

#1677 ací (PV) tens als blaveros que son amics dels de Circulo i escriuen com parlen, directament, les boletes dels ulls ixen disparades 3 kilòmetres :/

#1678 si teu fan 1000 vegades el dic jo que t'entren ganes de rebentar-li els morros perque, per a mi, es una falta de respecte per la seua banda, que collons, vindre a ma casa on fem putxero i voler dinar pizza pels seus ous? una merda, que ells parlen com els rote que jo també ho faré.

Supose que alli també vos diran això de "hablame en cristiano", això es el pa nostre de cada dia, gent que porta vivint ací 30 anys i no n'amolla ni una, per ni demanar el pa al forn.

jo no puc respectar a eixa gent, no se tu.

2 respuestas
Psicotropica

#1679 Lo pitjor es la gent que per tontería parlen castellà, tinc un amic valencianoparlant, tota la seva familia també i de portes cap a fora de sa casa només parla en castellà perque es més "cool", igual que la gent que parla valencià i als seus fills els parla en castellà, o parelles que ambdos parlen valencià i entre ells es parlen en castellà, aquests casos em posen malalta

Usuarios habituales