El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

Zahrae

#2009 Jo sóc de Badalona i faig tot això que diu a la llista xD.

2 respuestas
-Mephisto-

#2011 El Loulogio també es de Badalona i te un accent molt Barceloní quan parla en català. Potser a Badalona és parla més en Barceloní... No ho se.

Loulogio parlant en català: http://www.youtube.com/watch?v=N7EH6RvrBEk

1 respuesta
Moler

Aquí es pot parlar LAPAO?

1
DiSKuN

jo, com #2011 també soc de Badalona i més d'una expressió de #2003 em surt sense voler

1
Zahrae

#2012 No sabia que en Lou era de Badalona! :O És lògic que tinguem un accent barceloní ja que estem al costat, i el "badaloní" no va més enllà de "micaco", "badiu" i "tusa"... hahaha. He sentit el video i no sé per què em fa l'efecte que té un accent una mica acastellanat.

1 respuesta
Grimmer8

#2015 Un badaloní com cal no diria tusa, sino tusgsal, que és molt més fàcil.

1
DiSKuN

TUSGSAL = lladres

1
ruk0style

Bona tarda, Que fem avui nois?

B

Darrerament semblo "Catalunya plat a plat" però hem menjat avui a Rocallaura, a L'ANTIC Balneari (ho dic pq el NOU es de 4* i ens hem estimat millor anar a L'ANTIC, una fonda de tota la vida)
com diria Jesulín im-presionante, les postres han estat estomacalment orgàsmiques!

1 respuesta
Idontknow

#2019 "estomacalment orgàsmiques" = he cagat bè?

2 respuestas
B

#2020 Jajaja doncs pot ser siga aviat per a saber-ho, fins el all-bran...

ot i que volia dir que tot està bonniiissssiiiiimmmm,

i si fique orgàsmic a seques algú encara em dirà que si el cambrer o el cuiner m'ha fet un favor especial, veus com no es pot encertar amb vosaltres, sou uns malpensats tots, o per una cosa o per altra!!

:D

1 respuesta
raganock

#2021 A vore quin día em passo pel fil de cuina i penjo la recepta de les "Patates de Olot", "El Pollastre Cabrejat" i cóm fer "Els Macarrons Perfectes".

A Lleida es menja molt bè, això es cert, pero Castellò tè cada poblet anant per la carretera del mediterrani que per cuatre euros et posses fins a dalt de bon menjar.

#2020 Pura lògica si entra bè, surt millor... Malgrat que desprès faci pena enviar-lo rumb al mar.

1
Meiju

hola! :3 soc nova aqui i he vingut mes que res perque porto 6 anys visquent a madrid i nomes parlo catala amb el meu pare que viu encara a catalunya, trobo que estic perdent molta fluidesa i em fa por perdre manya... hi ha algu per aqui que estigui igual que jo? xD

Tambe tinc una pregunta per a tots vosaltres, a mi desde que vaig neixer que el meu pare m'ha parlat catala i la meva mare castella, sempre, sempre. gracies a aquesta conducta, sempre he estat molt capacitada per a parlar idiomes i aprendre'n de nous :)
quan tingui fills penso fer el mateix xD
Que us sembla?

4 respuestas
Zahrae

#2023 Hola!! : ) Benvinguda! El meu problema es semblant al teu, però diferent, ja que encara visc a Catalunya. Jo sempre he anat a una escola mooolt catalana, on sempre parlavem català. Per tant, cada dia el parlava, sense excepció. Però des de l'any 2007 que vaig començar batxillerat a un nou institut, fins ara a la universitat, he anat fent nous amics amb els que parlo castellà i me n'he adonat que he perdut fluidesa a l'hora d'expressar-me, ja que només el parlo amb la meva germana, i amb la meva mare a vegades.

I estic totalment d'acord en això dels idiomes : P. Jo mateixa estic estudiant traducció d'anglès, rus i portuguès, així que tot quadra! Si tinc fills algun dia tindran un cacau d'idiomes...!

Ks1Qn0

#2023 Ma mare en valencià i mon pare en castellà des de nano. Després ficar anglés i francés va ser molt més fàcil :)

B

#2023 Jo crec que al nen li estic fent una torre de Babel, li cante cançons en valencià/català, en castellà, en anglés i en sànscrit, buf, i si tingues temps em ficaria amb el francés per tal de que en siga un més!

1 respuesta
T

#2026 Ho pots fer tranquilament. Tinc amics que desde ben petits parlen 4 o 5 idiomes diferents a casa.
Un example e suna amiga de mare anglesa i pare català. A casa parlava anglés amb la mare, català amb el pare, castellà amb els avis i a l'escola francés (escola extrangera a Barcelona). Un altre el mateix cas pero amb alemany en lloc d'anglés.

Yr3n4

#2009 A Girona fem tot el que has posat! Jo també reconec que hem menjo constantment moltes vocals. xD

quina hora és? (quinorés)

1 1 respuesta
lxn_

#2028 Ah menys mal xDDDD

raganock

Quan anava al institut no podía deixar de escoltar 30 vegades al día aquesta cançò de La Salseta del Poble Sec:

"De vegades quan no puc dormir
em llevo i vull fer una cançó.
L'estimo tant que ja no sé què dir
i em sobren versos dins el llit.

La miro mentre intento escriure,
sembla que porti llum a dins.
Com un babau sota la lluna que em vigila,
m'encanto contemplant la sort que tinc.

Penso en les tardes les nits i els matins
innocent jugant vora del foc.
També recordo quan m'ho feia sol
com una pedra sense amor.

No sé com podia viure
sense escoltar la seva veu.
Segur que ara em faria mal la seva absència,
sé que no podria tirar endavant.

(tornada)
I encara que em queixi, sóc molt afortunat.
Mil sirenes em cantin que no en faré cap cas.
Ningú m'interessa; dorm al meu costat.
Res no m'interessa; dorm al meu costat.

Secrets que guarda em dona consell
i ens expliquem tots els detalls.
I jo que em penjo volta el seu món
perdo les ganes de sortir.

No em mouria mai d'aquesta casa,
sento per tot la seva olor.
Deixaria enrere els amics d'aquelles terres,
serien el record del meu passat."

1
geco

#2023 A mi sempre m'han parlat en Valencià i parle perfectament el Castellà, millorar el vocabulari de la nostra llengua fa que millores el de castellà molt més present dia a dia a molts àmbits, cosa que no passa al contrari.

Potser criaràs un fill que pegue espardenyaes.

1
B

Oh, el Regidor de Normalització Lingüística ens ha enviat un pitet (babero) i una enganxina per al cotxe en valencià, sembla que encara hi han diners per a aquestes coses!
:)

1 mes después
brakeR

ja ningú fa jarana per aqui ?

Què fareu aquest estiu?

2 respuestas
B

Ohhh. Es Sitges no? (ho estic mirant al mobil) quins records d joventud al festival d cinema, ainx!
A vore si demà (avui) fique foto d la lluna d Sant Joan i d la coca (de crema) casolana pq al fil d cuina no li varen fer gaire cas.
:** per tothom i donem-li vida al fil.

tersark

#2033 la veritat es que després de llegir segons quins comentaris per l'offtopic fan perdre una mica les ganes de parlar en catala o sobre el català en aquest forum....

-Mephisto-

#2033 No se suposa que en aquest fil no es pot posar res de política? Hahaha.

Ja que escric això, recordem que en català , el riure s'escriu amb "h" i no amb "j" ;)

B

http://www.mediavida.com/foro/cocina/comemoscenamos-hoy-ahora-extra-gifts-449172/323#9669

La coca de Sant Joan feta a casa!

1 mes después
N

Ho poso aquí perque tothom que ho miri ho entendrà, si no ho posaría a Off-topic, però no s'enteraran.

http://benegre.cat/2013/08/02/barcelona-multara-als-majors-de-30-anys-que-vagin-en-longboard-perque-fan-pena/

Hahahahaha.

1
B

Buenas, antes que nada siento no hablar en catalán pero sólo tengo algunas nociones y casi todas de oídas. Hace algunos años estuve viviendo en Barcelona y no tuve tiempo de aprender el idioma, ahora que tengo la oportunidad me gustaría hacerlo.
Sabéis alguna página para iniciarme? El oral lo podré practicar con amigos así que quiero coger soltura escribiendo. Merci a tots.

PD: vivo a 2500 km de cataluña así que algo presencial está descartado.

1 3 respuestas
tersark

#2039 la gramatica es muy parecida (diria que solo los pronombres y alguna otra cosa es distinta) de manera que, al igual que pasa con el portugués o el italiano casi todo es vocabulario y fonética.

Como practica podrias leer algunos textos en catalan e intentar descubrir que significan las palabras que desconozcas o, para que te suene mas puedes ver alguna serie en catalan con subtitulos en castellano. Ej: pulseres vermelles (pulseras rojas) o algun anime que seguro que encuentras los subs, como recomendación personal de mi infancia recomendaria bola de drac!

Anims!!

2

Usuarios habituales