El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

yOwi

#2310 yeah, els dibus sempre de tv3 o c9 xD, hi ha q dir q els millors dobladors son els catalàns i els valencians per vore animes, sempre he disfrutat de micorro.. arale... evangelion, dragon ball, musculman, dan, i mil més xpf estic fet un abuelaco xD

1 1 respuesta
C4TInD

Aquí hi ha més valencià que català no?

1 2 respuestas
B

#2311 One piece...jejeje. L'anime en català és un regal! Quina sorpresa trobar un post foro aixi :). Hahahah m'agrada m'agrada...

1 respuesta
Sombrita

#2312 Ni idea, encara no he vist a ningú parlant en Balear tampoc >.<

1 respuesta
yOwi

#2313 One Piece també! Oliver i Benji... saint seiya... uff hi han més pero no m'enrecorde

#2312 això pareix

#2314 estàn amagats

Hui es festa en Alcoi, celebrem mig any, i com que he anat a Alacant, he tingut que anar de compres!

Soc lleig, i tinc q compensar d'alguna forma, i ho vaig vestint be (m'agradaría pensar això) xD https://gyazo.com/72f067b32c8ef9da97b410f0bf49aeb9

1
M

Bona vesprada!
Sóc de Sant Vicent del Raspeig, al costat d'Alacant. Tinc el valencià un poc oblidat així que aquest fil em vindrà bé :D

1 1 respuesta
Sombrita

#2316 Si ets d'Alacant esborra del teu cap el ''tarda'' i posa ''vesprada'' xD

1 1 respuesta
M

#2317 També havia pensat "una mica" on he posat "poc". Això és culpa de TV3 :P

1
Psicotropica

#2302 Era d'algúna web on ho miraves?

1 respuesta
Psicotropica

Doblepost, que estic al mòbil.

Si que n'han sortit nous users alacantins! El meu poble crec que és l'último on es xarra el català de la terreta, crevillent, i el tenim mig "amurcianat", hi ha algún user que ho pot corroborar, tenim cada paraulo' que pa' qué!

1 1 respuesta
Sombrita

#2319 El què la recepta o això de ''Maçanes''?

Si és per això de ''maçana'' ho vaig traure d'ací:

https://books.google.es/books?id=0jhv0g-mGYsC&pg=PA78&lpg=PA78&dq=que+significa+ma%C3%A7ana&source=bl&ots=CaIQkIH_2d&sig=S3HnGaP45-p_fRzz1ONBKZ0OH9o&hl=ca&sa=X&ved=0CEgQ6AEwBWoVChMIr4TboIjZyAIVxdYaCh3scgnS#v=onepage&q=que%20significa%20ma%C3%A7ana&f=false

Psicotropica

#2321 Merda, em lie buscant al llibre, li pegaré una ulladeta quan arribe a casa, moltes gràcies ^^

1 respuesta
Sombrita

#2322 Si poses en el buscador ''maçanes'' en el quadre de busca te'ls subratlla.

Per cert, jo conec pobles més pròxims a Murcia que parlen el Valencià, això de Crevillent no és res en caunto a parlar ''mig murcià'', El Pinós per exemple, eixos sí que viuen al límit de l'insospitat xD, bo i a Orihuela també es parla inclús el Valencià encara.

Psicotropica

#2323 Em refería com a poble on el català encara és la primera llengua, a Oriola sort tens si en trobes 10 persones xDD

1 respuesta
Sombrita

#2324 Ah bo, això no ho sé, a Oriola és cert que ho parla poca gent, però en El Pinós és llengua principal i està fregant Múrcia, la qual cosa passa que és xicotet, no és com Crevillent, i això que Crevillent està ''lluny'' de Múrcia eh, jo conec yeclans que parlen Valencià xD amb el seu accent murcià, tot un espectacle.

1 respuesta
xuse92

hola a tots els mitjaviders!

3
M

#2325 Sempre he vist que hi ha una zona a Murcia anomenada El Carxe on es parla valencià.

1 respuesta
Sombrita

#2327 El Carxe és una serra, però bo, està al costat d'El Pinós, és igual que Yecla, frega tant que ho parlen.

1 respuesta
M

#2328 Ah, ja ho tinc més clar. La serra s'anomena El Carxe i la zona on es parla valencià s'anomena igual.

Psicotropica

Gent, necessite ajuda, m'han agafat a un programa de ràdio sobre la cultura a Espanya, el pròxim que farem serà sobre la provincia de Lleida.

Tinc que parlar sobre la música (tant tradicional com actual) i sobre la gastronomía d'allí.

Algú em pot tirar un cable? Recomanarme grups, o alguna web on buscar informació, em sería d'una gran ajuda ^^

2 respuestas
B1x1t0

jo sóc nova aquí, necessito ajuda per aprendre :(

2 respuestas
Sombrita

#2331 Benvinguda =D, què t'agradaria aprendre?

D'on ets?

1 respuesta
g0ttlich

#2331 Sóc mestre de Llengua Catalana, si tens cap problema en relació a l'aprenentatge d'aquesta, fes-m'ho saber via missatge privat o públic.

1 respuesta
Corwils

#2330 Et puc dir el nom d'un parell de grups que diria són de Lleida província: La terrasseta de Preixens i Pastorets Rock.
Bé, també hi ha Pablo Hasel que és Lleidetà, però aquest ja el deus tenir en compte.

B1x1t0

#2332 #2333 Moltes gràcies. Jo espero aprendre a poc a poc

2
7 días después
yOwi

Q mort està açò :x

ZeroxCAT

#2330 Gastronomia caragols bàsicament jaja

2 meses después
B

A ver si me podéis ayudar...

Estoy traduciendo un texto literario escrito en un catalán que, según me han dicho, es de una región muy concreta. He tenido varios problemas que o bien el Optimot o el Wordreference me han solucionado, pero me he estancado aquí:

Anava amb tantes ganes de veure la casa dels morts que hi vaig passar de llarg, amb la intenció d’arribar-m’hi a peu de tornada.

No entiendo y no sé por dónde coger esa expresión. ¿A alguien le suena?

2 respuestas
Moler

#2338 Donant per fet que és una casa de morts, deu fer referència a un conjunt de ciris penjats al torn d'un cerer (qui elabora la cera).

2 respuestas
Psicotropica

#2339 Però diu que hi passa de llarg.

La veritat que jo no tinc ni puta de que vol dir

1 respuesta

Usuarios habituales