DoD: Cortometraje de los [*ESPELT*]

Schwalbe

NOTA: traducció en català al dessota / traducció al catalán debajo

Hola Señores,
Antes de nada me presento: soy miembro del clan #ESPELT y uno de los guionistas de la película en cuestión.
Algunos de mis compañeros me comentaron que un post sobre nuestro cortometraje a MEDIA-VIDA había levantado polémica, y hoy me lo he leído entero, quedando un poco sorprendido. Por ello me encantaría dejar claras unas cuantas cosas.
Como bien han dicho algunos, éste es un foro dentro de un dominio en castellano, con contenidos en castellano, y con visitantes y lectores principalmente de habla castellana. Por lo tanto, hablar aquí en catalán puede ser motivo comprensible de malestares y quejas, dejando de lado que, desde mi punto de vista, es una actitud irreverente y en cierto modo, una falta de respeto al resto de usuarios de habla no catalana. Otra cosa bien diferente es el lenguaje que se usa en la película. En tratarse de un cortometraje amateur, fruto únicamente del deseo común del clan de hacer algo diferente, divertido y original, destinado inicialmente al “consumo propio”, nunca nos planteamos de rodarlo en otros lenguajes, dado que todos los integrantes del clan somos catalanes y la mayoría hablamos siempre en catalán. Tampoco pretende ser un film reivindicativo ni exclusivo: sencillamente era una actividad para llevar a cabo en grupo.
Después del montaje y la estrena, creímos que el resultado era suficientemente bueno como para colgarlo en la red, de forma que aquellas personas alienas al espelt que lo desearan, pudiesen verlo y disfrutarlo, idea que nos complace gratamente. Una manera más de facilitar la distribución del corto a los posibles interesados fue la apertura del presente topic de foro por parte de Regor.
Des del momento en que se colgó el cortometraje, se indicó que era en catalán, y creo que en éste sentido no se engañó a nadie, de modo que todo aquel quien se lo bajó era plenamente consciente del idioma en que vendría el film.
Dado que se trata de un corto amateur y totalmente desamparado respecto las leyes de la sociedad general de autores y editores, de libre distribución y sin ánimo de lucro, os puedo garantir que ninguno de los miembros del clan ha sacado provecho económico de este cortometraje, y creo que éste es motivo suficiente como para no tener que justificar el hecho que no se haya doblado ni se haya rodado en otras lenguas.

Dejando ya éste tema por cerrado, quisiera tan solo apuntar cuatro cosas más: Agradecemos profundamente todas las críticas meramente cinematográficas que han realizado algunos de los visitantes del presente foro después de ver nuestra película. Asimismo, desacato y dejo de lado los comentarios de todos aquellos quienes puedan criticar el film o su contenido sin tener ninguna referencia ni haberlo visto.
También quisiera disculparme delante de los usuarios de habla no catalana que no han podido comprender el film (o sencillamente no se han atrevido a bajar la película por miedo a no entender nada). Creedme que después de ver los comportamientos tan comprensivos y respetuosos de algunas personas determinadas estoy tentado de hacer un doblaje al castellano y entregárselo personalmente. A todos ellos gracias por su apoyo.

Ahora ya olvidemos el tema. Sólo quiero rematar la faena enunciando que ya estamos calentando motores para hacer una nueva producción durante el próximo verano. Ésta dejará probablemente el DoD de lado y adoptará unos aires propios de la famosa serie “Stargate”. Os mantendremos al corriente.
Atentamente, Schwalbe.

PD: Aceptamos sugerencias para la nueva película.

Versió catalana

Hola Senyors,
Abans de res em presento: sóc membre del clan #ESPELT i un dels guionistes de la pel.lícula en qüestió.
Alguns dels meus companys em van comentar que un post sobre el nostre curtmetratge a MEDIA-VIDA havia aixecat pols, i avui me l’he llegit tot sencer, quedant una mica sorprès. Per això m’agradaria explicar algunes coses.
Com bé han dit alguns, aquest és un fòrum dins un domini en castellà, amb contingut en castellà, i amb visitants i lectors principalment de parla castellana. Per tant, parlar-hi català pot ser motiu comprensible de malestars i queixes, deixant de banda que, des del meu punt de vista, és una actitud irreverent i en certa manera, una manca de respecte a la resta d’usuaris de parla no catalana. Una altra cosa ben diferent és el llenguatge que s’empra a la pel.lícula. En tractar-se d’un curtmetratge amateur, fruit únicament del desig comú del clan de fer quelcom diferent, divertit i original, destinat inicialment al “consum propi”, mai vam plantejar-nos de rodar-lo en altres llenguatges, dat que tots els integrants del clan som catalans i la majoria parlem sempre en català. Tampoc pretén ser un film reivindicatiu ni exclusiu: senzillament era una activitat per a fer en comú.
Després del muntatge i l’estrena, vam creure que el resultat era prou bo com per a penjar-lo a la xarxa, de manera que aquelles persones alienes a l’espelt que ho desitgessin poguessin veure’l i gaudir-ne, idea que ens complau gratament. Una manera més de facilitar la distribució del curt als possibles interessats fou l’obertura del present tòpic de fòrum per part del Regor.
Des del moment en que es va penjar el curtmetratge, es va indicar que era en català, i crec que en aquest sentit no es va enganyar a ningú, de manera que tothom qui se’l va baixar era plenament conscient de l’idioma en que vindria el film.
Donat que es tracta d’un curt amateur i totalment desemparat vers les lleis de la societat general d’autors i editors, de lliure distribució i sense finalitats comercials, us puc garantir que cap dels membres del clan ha tret profit econòmic d’aquest curtmetratge, i crec que aquest és motiu suficient com per no haver de justificar el fet que no s’hagin fet doblatges ni s’hagi rodat en d’altres llengües.
Deixant ja aquest tema per tancat, voldria només apuntar quatre coses més: Agraïm profundament totes les crítiques merament cinematogràfiques que han fet alguns dels visitants del present fòrum després de veure la nostra pel.lícula. Tanmateix, desaprovo i deixo de banda els comentaris de tots aquells que puguin criticar el film o el seu contingut sense tenir-ne cap referència ni haver-lo vist.
També volia disculpar-me davant dels usuaris de parla no catalana que no han pogut entendre el film (o senzillament no s’han atrevit a baixar la pel.lícula per por de no entendre res). Creieu-me que després de veure els comportaments tan comprensius i respectuosos d’algunes persones determinades estic temptat de fer un doblatge al castellà i entregar-los-hi personalment. A tots ells gràcies pel seu suport.

Ara ja oblidem el tema. Només vull rematar la feina enunciant que ja estem engegant motors per fer una nova producció durant l’estiu vinent. Aquesta deixarà probablement el DoD de banda i adoptarà uns aires propis de la famosa sèrie “Stargate”. Us mantindrem al corrent.
Atentament, Schwalbe.

PD: Acceptem suggerències per a la nova pel.lícula.

Usuarios habituales

Tags