El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

Fistrorr

#1110 El signe d'interrogació només d'escriu al final

2 respuestas
menolikeyou

#1108 Ja s'ha dit molts cops que aquest no és un fil de política, i les teves intervencions fins al moment han estat totes amb intencions de crear debat polític.

Així que et demanaria que guardessis les ganes de fer rabiar al personal per a un altre fil, ja que aquest no és el fil adequat.

#1111 I a què li manca l'accent.

1 1 respuesta
Tirant

#1111 En llengua valenciana, NO.

http://www.llenguavalenciana.com/corrector/index.html

#1112 En les Normes del Puig NO N'HI HAN ACCENTS. Collons en dos comentaris i quantes diferencies entre el valencia i el català i aixo que diuen que son lo mateix idioma.

Yo parle de politica perque la politica parla de cultura, idiomes, historia,...

#1114 Tu ho has dit.

1 respuesta
geco

#1109 ja tardava en entrar porquera.

1 respuesta
menolikeyou

#1113 Doncs si parles una llengua tan diferent i excepcional obre un fil per a ella, ja que aquí es parla el català en totes les seves variants dialectals.

I de pas deixes de torrar-nos els collons una estona, que ets ben repetitiu.

3 1 respuesta
1 comentario moderado
raganock

Una cançoneta tonta de Vic:

"Mongetes, Mongetes
la verdura musical.
Quan més les prenguis
més el cul cantará."

Una vegada has cantat això deixes anar la bufa mes gran coneguda per l'home.

Es canta estil Pop però alguns ho fan en estil habanera.

IIpereII

que raro s'em fa MV en català

Shotti

fins demà i ya

Moler

En Pinxo li va dir a en Panxo
"vols que et punxi amb un punxó?"
i en Panxo li va dir a en Pinxo
"punxa'm però a la panxa no".

1
raganock

"En cap cap, cap el que cap, al Cap de Creus".

Una parauleta i cuatre interpretacions completament diferents.

SirPsycoSexy

Com que vull millorar el meu català ara procuro comprar els meus llibres d'economia i filosofia política en català (tot i que és difícil trobar-ne ja que el que jo solc llegir és bastant tècnic pel que no solc trobar-ne gaires traduccions). I ara estic llegint “Una teoria de la justícia” de Rawls e hi ha una expressió que hem fa dubtar.

La paraula “hom” vol dir “un mateix” (fent al•lusió a l’autor, vull dir)?

Per el context en el que ho llegeixo hem sembla que vol dir un mateix però no n’estic del tot segur.

1 respuesta
geco

#1122 hom es un "se" en castellà.

No se si es pot donar un altre significat, este es el que conec.

Quan parles en singular es em i en plural hem.

també podria ser un "algu" o "someone" en àngles.

B

Perdón no sabía que no se debía hablar de política.

PD: Aquesta ben escrit que és del que es tracta?

perdonin les faltes i la gramàtica

Marjoram

Aquesta ben escrit és del que es tracta"

No se que vols dir, la veritat, pero si vols dir la això es "Està ben escrit?"

menolikeyou

Aprovecho para dejar información sobre las pruebas de catalán que permiten obtener los certificados de nivel de catalán. Interesante sobretodo para los residentes en Cataluña.

Les proves:
Les proves per a l’obtenció dels certificats de català de la Direcció General de Política Lingüística es convoquen cada any per mitjà d’una resolució que habitualment es publica al DOGC abans de final de gener. La resolució estableix les condicions i els calendaris de tot el procediment.

Requisits
Es poden presentar a les proves les persones que tinguin 16 anys o més en el moment de realitzar-les. Per inscriure-s’hi no hi ha cap requisit de titulació prèvia i poden fer-ho totes les persones que vulguin obtenir qualsevol dels certificats que s'ofereixen independentment del sistema d’aprenentatge que hagin seguit (cursos, autoaprenentatge...). Una persona pot inscriure’s a diversos certificats en una mateixa convocatòria.

Els exàmens consten de dues parts: la prova escrita i la prova oral. La data de la prova escrita és única per a tothom i s’estableix en la resolució de convocatòria. La data, l’hora i el lloc de les proves orals es comuniquen el mateix dia de la prova escrita, en el mateix local d’examen.

Els nivells:

Certificat de nivell bàsic de català (A bàsic).
Certificat de nivell elemental de català (A elemental).
Certificat de nivell intermedi de català (B).
Certificat de nivell suficiència de català (C).
Certificat de nivell superior de català (D).

http://www20.gencat.cat/portal/site/Llengcat/menuitem.7146237d0006f0e7a129d410b0c0e1a0/?vgnextoid=5339f9465ff61110VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextchannel=5339f9465ff61110VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default

V

No diguis blat fins que no sigui al sac i ben lligat.

geco

Entre les roques s'escapa corrent,corrent,un carranc.
Corre,carranc,cap arrere!
Corre,carranc,cap avant!

http://www.rtvv.es/es/traulallengua/Trau-llengua-Travallengua-Pgm_3_484181618.html

i este un poquet més complicat:

Una ovella serella,merella,llanuda,llanada,
cap i coronada ha criat un corder serell,
merrell,llanut,llanat,cap i coronat.

http://www.rtvv.es/es/traulallengua/TRAULA11-09-11TRAVALLENGUA_3_553174707.html

Ks1Qn0

Feliç diada del País Valencià a tothom!

5 1 respuesta
raganock

#1129 Disfruteu els enamorats de la mocadorà, pero no us passeu que engreixen.

3 1 respuesta
A

Gracies a Jaume primer el conqueridor per reconquerirmos!

#1132 que vol dir pallús, pesat?

1 respuesta
nixonE1

No, si us plau no.

Aquest pallús d'en Tirant ja pot anar marxant d'aquest fil que no vingui a donar la brasa aquí.

1 respuesta
nixonE1

#1131 més aviat borderline.

B

Canelons de brull amb les quatre barres!

10 2 respuestas
urdaking

#1134 tu quina bona pinta, coi.

M'encanta llegir tots els subdialectes, dialectes i variacions del català que hi ha per aquí.

V

#1134 són els canelons de la sogra del Xavier Bosch? xD

2 1 respuesta
VeL3FoR

mmm que fam que tinc, pensava que eren menos gent en mv.. que parla català/valencià/mallorquí

B

És híper-raro això de MV en català xddd

M

Hola, ara mateix la tinc molt grossa i m'agradaria follar-me a un gat. També m'encantaria menjar-me uns gripaus a l'ast.

Bona nit.

B

No us recomano gens resident evil 5... se m'ha fet super pesada. però la de la tercera el divendres pinta molt bé!

bona nit!!

Usuarios habituales