El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

B

#1230 Jo vaig volar amb Ryanair a París per 5 eurets, muahaha
i un altre cop avisa i et passe el nom del meu hotel favorit a la ciutat de l'amor
està mooooolt ok de preu, net, amb jardinet, i el més important, vora el metro i junt al Louvre i Notredame!!!!!!

#1232 Nah, això és pq no ets una bella dama com jo, la gent m'ajudava amb el mapa, amb les indicacions del metro, etc... de fet vaig pensar que eren prou més simpàtics que a London!

2 respuestas
geco

#1231 a París no torne ni boig, em dona una agonia eixa gent de por, es que ni els xiquets els somriuen a una carassa que li faces, estan més aixuts que l'espart ... ciutat del amor?, no m'he quedat jo amb això ... més bé la ciutat d'un tall de porcs :/

#1231 Si, es curiós, vaig compartir aparta-hotel amb 3 xicones i a elles si li parlaven en castellà, li deien:

  • Un poquito espagnol amiga.

Però clar a mi la minifalda no es que em sente massa bé, no tinc eixos malucs :P

3 respuestas
urdaking

#1232 quin dialecte parles tu? perdona per la pregunta eh, és que tinc curiositat per aquests temes xD

EDIT: Vale, ja veig; Valencià!

1 1 respuesta
geco

#1233 correcte :)

B

#1232 Jajaja, amb lo de la minifalda m'ha vingut al cap el dia en que ens varem coneixer vos i jo, tu pensant que jo era un home que volia pegar-te i al remat mira, jo era una femella pacífica i fins i tot teniem amigues comuns!!
:)

1 2 respuestas
geco

#1235 aii moixeta, el mon es un mocador i lo que me'l estime jo després de baixar de l'avió xD

Per cert, a la fi vaig saber qui era el que em donava pel sac, ja el contare :)

1 2 respuestas
T

#1235, #1236 Estic d'acord amb el Geco, Paris esta plé de parigos (mot despectiu utilitzat per els francesos pe refereirse als parisins). Hi he estat vivint durant un any i son gent molt creguda i pagada de si mateixos. La gran majoria de amics francesos que vaig fer no son de origen parisí i ells mateixos els hi tenen mania als parisins.
Per cert la majoria de francesos son molt masclistes en el sentit de que solen pensar que es sempre la dona que ha de cuinar, rentar la casa i ocuparse dels nens. Aixó es veu sobre tot en la zona de Paris i menos en el sud i nord. Aixó si es acollonant com no paren d'intentar tirar la canya a tot el que es belluga.
Sempre em ric quan un francés, després de parlar bastanta estona, em pregunta de quina zona de frança sóc i al respondre que sóc de Barcelona es queden flipant. Després pregunten si els meus pares son francesos, cosa que no es el cas, i acaben dient que ja veient algo raro en el meu accent i que esta clar que no podia ser francés. Allevores per que han preguntat de quina zona de frança sóc? Generalment els que reaccionen així son parisins.

1
lxn_

El parisins són els vertaders pixapins, que no us embauquin!

1
FuR1

Xeic, com va tot?

Psicotropica

Ara el fil va de ficar merda als parisins

raganock

Jo dels parisins tampoc vaig quedar gaire content... La majoria anaven de sobrats, quan els hi preguntaves quelcom, fent tot l'esforç en el seu idioma, doncs et responien a tota hostia, amb poca educació i mirant-te com si haguesis acabat de baixar de una patera.

A més, que no se si anaba mal aconsellat o massa de turista però el menjar molt regular tirant a dolent i tot CA-RI-SSIM.

Però tambè guardo bons records d'allà:

  • Els museus, el Sena, la Torre Eiffel i altres llocs.

  • Un iaio que sens apropar al escoltar-nos parlar en català al metro i que emocionat deia que feia tant temps que no escoltaba la seva llengua materna en boca de joves que li saltaven les llàgrimes (habia emigrat de ben jove per causa de la guerra feia 60 anys).

Vam quedar amb ell, varies vegades, i ens va explicar histories de la seva arribada a França que feien esgarrifar del puta que la passar.

  • Una xica americana que em vaig lligar al Hotel Europa (mentida, em va lligar ella a mí), al final vaig aprendre més anglès que francès XDDD

Jo de França em quedo amb la part del sud, el Rossellonès especialment.

1
brakeR

mais oh lala ça va pas la tête ou quoi ?

Quin despresci gratuit als nostres veins del nord

1 1 respuesta
B

#1236 Fica'm al dia home, no hem deixes amb el dubte!!!!!

I nah, enveja als franchutes pq menjen maduixes amb cava vora la Torre Eiffel!!!!

(és conya, no em tireu rajoles al cap!!!)

1 respuesta
geco

#1242 home, als veïns dels nord no, més bé als moradors de la mordor francesas, París, que si, que no es el 100% però la majoria el miren per dalt del muscle.

#1243 doncs era un envejós que es pensava que amenaçant-me anava a deixar-me en evidència perquè fugiria d'ell, palles mentals que es fa la gent com si visquera a una cova.

Muesly

#1231 osti, com vos ho feu per trobar vols a 5 euros? supós que fora maleta, i s'hi deuen d'incloure tases i demés, no?

Jo d'aquí un temps hauré de collir un vol a Barcelona o Madrid, si m'ho puc treure per 20 euros o menys ja estiría genial!

2 respuestas
geco

#1245 això es mentida xD

no se els anys que duc agafant vols i en la vida he trobat un per 5€ :/

ara, 20€ per anar a Londres si, amb Transavia si no recorde mal.

1 respuesta
B

#1245 #1246 ehhh Geco que jo el record l'he vist a un euro el vol a Italia
d'una companya de feina de l'Institut Tecnologic on jo treballava!!!

Jo vaig anar a Paris per 5 eurets OBVIAMENT depen de la data, i només amb equipatge de ma (per a pocs dies t'apanyes) ah i al eroport aquest cutre que sembla una granja, no era el Charles Degaulle ni el de Disney!

De fet em va costar tropenta voltes més el bus de l'aeroport fins al centre que no el vol!!

#1248 El varem anomenar "lavaquerie" (pronunciant amb fals accent francés) pq era com una granja de vaques i fent una mica la conya amb "la vaca que rie" per tant si era tal i com jo dic de destartalat era aquest!

1 1 respuesta
geco

#1247 no se si ho escric bé però estas parlant-me del de BEAUVAIS, d'on vaig eixir jo també, perquè el de ORLY o el DEGAULLE impossible :S

1 respuesta
sahrimud

#1229

S'agraeix la resposta :)

Es que en una ocasió vaig sentir dir a un menorqui que els mallorquins parlen "mallorquinarro" i per aixo em venia el dubte

Que consti que un balear ben parlat em costa entendre'l :)

1 respuesta
geco

un poc d'humor :)

1 1 respuesta
Y

#1250 JAJAJAJAJAJA

que bo xDDD

1
Muesly

#1249 El balear no existeix. Segons s'illa, se xerra mallorquí, menorquí, eivissenc o pagès.
En quant a pronunciació del menorquí, no estic molt segura, fa molt de temps que no vaig per allá, pero si que record que mantenen molts d'anglicismes al seu vocabulari, i moltes vegades substitueixen la "o" per la "u", com fan per Mallorca els de Sóller.

2 1 respuesta
Txaman_

#1252 El pagès a quina illa es xerra?

pd. Jo xerr Mallorquí, català insular ;)

1 respuesta
Muesly

#1253 Formentera. Tu ho has dit, noltros xerram ;)

1 respuesta
B

#1254 En llegir "noltros xerram" el cor em fa palmes d'alegria,
mira que és dolç com es parla a ses illes tinga el nom que tinga (balear, mallorquí, pagès o pericodelospalotes) m'agrada tant com l'ensaimada mallorquina, nyam!!

3
Calboten

Bona nit amics meus tots.

Muesly

Amb lo del catalá insular, ara m'he enrecordat d'aquesta cançó

La lletra la va escriure l'home d'una professora de catalá que vaig tenir a l'institut, rojos, republicans i independistes com ningú.

1 respuesta
geco

#1257 m'encanten ses illes, sempre que he anat m'he sentit a casa, com qui baixa a Tàrbena a pegar un tomb :)

iLoGik_LSD

Jo tinc familia a ciutadella... tots els anys vaig a passar l'estiu alla.

1 respuesta
B

Un estiu montem una kdd a ses illes i aprofitem per emprar sa llengua i anar a sa platja, no?
:si:

1 respuesta

Usuarios habituales