El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

Psicotropica

#1467 No només en les acabades en ada, al meu poble la D al final de paraula crec que no existix quasi en cap

Boda / Boa
Roda / Roa

i demés paraules garrafals per l'estil

2 1 respuesta
raganock

#1468 El catalans ens la enrosquem al braç i la caboteta la guardem a la barretina per pillar millor cobertura.

#1471 Mira aquestes dues no les sabía, com tu dius deu anar per zones.

1
reVorZ

Jo no entenc per què hi ha tanta ràbia a la Andalusians. Tinc família a Barcelona i Tarragona, i tota la gent que sé que són bona gent i no estic generalitzant els Catalans.Molts deberiais s'aplica la història.

spoiler

P.d: He utilizado el traductor asi que a saber lo que he puesto xDD

3 respuestas
geco

#1473 jo no he vist mai odi cap als Andalusos, no se i mira que he tingut amics d'eixos radicals que els has tingut que frenar els peus de jove, però per lo que diu un tio Pelat com Duran i Lleida?

no li veig sentit, crec que es més bé desinformació :)

Seria Andalusos i "deberiais" seria per exemple Deurieu

T

#1473 Passat per aquí Barcelona i veuras que no os tenim mania. Com vols que tinguem mania a un andaluç si el Montilla era fill d'andalusus i a estat president de Catalunya o l'actual alcalde de Santa Coloma es d'origen Andalus.

reVorZ

Que complicadoo es el catalán :S

1 respuesta
geco

#1476 poc a poc, com les gallines :)

Però has compres el que hem dit no?

reVorZ

Sí, Jo entenc.....Més o menys jajaja

5
raganock

#1473 Quedaría millor així: Jo no entenc per què hi ha tanta ràbia al andalusos. Tinc família a Barcelona i Tarragona, i tota la gent que conec son bona gent i no entro en generalitzacions amb els catalans. Molts us haurieu d'aplicar la història.

Aquí no s'ha insultant ni menyspreat a cap comunitat, la prova es que portem 50 pàgines i això es una bassa d'oli en la que entra de tant en tant algun troll a insultar, al que per cert, els reportem inmediatament i ja els hi cau el seu just "punish" i alguna que altra tancada de comptes.

Per la meva part soc fill de extremenys, nascut i criat a Catalunya i ara visc a València, així que tranquil que no faig de menys a ningú, excepte als maleducats.

Es mès, si llegeixes la part de dalt està prohibida la política de cap tipus o el menyspreu a Espanya.

Traducción a tu idioma
1 1 respuesta
geco

#1479 totalment d'acord,com cal, ací es parla de llengua, els polítics tenen molta costumeta d'ajuntar ambdós coses i així li ha anat.

La cassalla esta al congelaor, estàs avisa't :D

1
reVorZ

Fins llavors cocodrils

spoiler
1 respuesta
geco

#1481 a mi no m'ha semblat que li faltares al respecte a ningú, per mi no te les pires :)

aprofite , si algú està per València , un concetet de

i els xicons de

Pose SPOILER perquè com tots sabeu la majoria de la música en Valencià esta ben amanida de reivindicacions.

1
N

si vais al extranjero a currar, incluis en el curriculum el catalan??

4 respuestas
swing

#1483 Per què no l'hauríem d'incloure?

nixonE1

#1483 Òbviament.
Encara que sigui una llengua molt poc usual fora de Catalunya, sempre tindran en més bona consideració un trilingüe que un monolingüe typical spanish

raganock

#1483 Per suposat.

B

Monolingüe militant!

geco

com algú pot arribar a qüestionar-se sí s'inclou un idioma a un currículum o no, que damunt el te al costat i per a més "inri" segur que ve un que diu que sap xines i la flipa mandonguilles d'abadejo.

Si jo pose que tinc nocions de txec/slovac i no ho parla ni cristo, menys que'l Valencià.

cournichon

#1483 a catalunya si treballes de cara al públic és indispensable posar el català. pero és que a sobre a l'estranger posar que coneixes una llengua adicional i que ets bilingüe de naixement dona un plus molt important.

no veig cap raó per no fer-ho a no ser que et trobis algú de recursos humans amb catalanofobia.

X

a no ser q vagis a treballar a l'espanya profunda no li trobo cap sentit no incloure el catala...

raganock

Ara que parleu de això per entrar a treballar a la consellería de Valencia em vaig treure el valencià avançat: el BR2. L'exàmen va ser complicadet, però m'en vaig sortir (si voleu informació sobre el tema m'ho comenteu per privat).

Era una feina de Tècnic de Càlcul en substitució durant 6 messos d'una que estaba embarassada.

Per que us feu una ideia de la importància dels idiomes: en totes les conselleries tenen un sistema de puntuació que et permet avancar passos, doncs bè, la licenciatura compta 2 punts, el doctorat 1, però l'idioma compta 3 punts.

Els idiomes sempre son una nota de tall que serveix com a cedaç per descartar a quantitat de gent. Pots ser el millor en la teva feina, però amb faltes ni Deu et pillarà perquè es impresentable.

I us dic que això es a nivell públic que tenen la màniga una mica mès ample, en el sector privat, utilitzis la llengua que utilitzis (castellà, català, francès, anglès o xino), son encara mès llepa-fils.

#1492 Molt bonic, pero si poses mil.lions amb ele geminada i et quedará millor encara. ;)

1
Draconian

Perquè a vegades els ulls parlen més que milions de paraules, perquè de vegades els silencis són molt més que les paraules.

3 2 respuestas
B

#1492 Oooohhhhhh, lletraferits al poder!!!!!!!!!

<3 i +1, avui estic plena d'oxitocina, es nota!

1 1 respuesta
geco

bon dia, hui Divendres no tenia res a fer de matí i m'he posat a vore una pel·licula, es diu "Gràcies per la propina", #1493 segur que la coneix ben bé :)

Esta basada en una novel·la de Ferran Torrent un gran escriptor i un poca solta amb les dones :D

i el programa d'Eugeni Alemany "Un país de llibres" dedicat als nostres escriptors.

3 1 respuesta
jGcz

em ve collunut aquest fil perque parlar el que vulgueu pero escriture... vaig molt malament

1 respuesta
raganock

#1495 Doncs ja saps, el secret de tot es practicar, perquè si no les cosses es perden i quan més temps estiguis sense fer-ho més es dificil es recuperar-ho.

A la teva frase només he vist tres faltes, te les posso bè: "collonut", "perquè", "escriure".

La accentuaciò es on més es falla, jo el primer. Jo procuro llegir i escriure poesía i prosa, es com més s'aprèn:

Contorn

Recullo paisatges
com flors despullades
que se m’apleguen a les mans,
-barbeta, nas, braços, orelles...-
ressegueixo el teu contorn,
-braços, galtes, testicles...-
i amb el mateix dit dibuixo
la silueta dels cingles,
allà on habitaren els ancestres.
Desfullo paisatges
sense saber-me el contorn.



Esquirols

Covo la por dels esquirols
que s’escapoleixen,
trespol amunt,
cap a unes golfes de fils d’aram.
Albiren la remor del fat que pesa.
Un cop dalt de l’arbre,
entre tanta fullaraca innecessària,
tants sorolls i tantes noses,
el cap em giravolta.



Tres fulles

Tres fulles de tardor cauen
sobre un rostre esbalaït.
L’escombriaire arracona
els darrers vestigis grocs i somorts.
Crepita el tros de vida de novembre
que s’ha empassat núvols i bolets.
L’última piga de lluentor primaveral
ja s’ha fos: esperarà la sort
d’un altre conte del cosmos rondant.

Del llibre "La mare que et renyava era un robot", Anna Ballbona.

1
jGcz

La accentuacio ja ho se pero poc a poc... i 'escriture' nomes ha sigut un error de teclejar rapid. El de "collonut" no te cap justificacio jeje

swing

M'encanta la germanor que es respira en aquest fil :)

3
Draconian

#1494 Eixa pel·licula la vaig vorer a l'institut...

1 respuesta
geco

#1499 jo també fa un fum d'anys al de Gandia, la veritat es que la tenia un poc oblidada , furgant els calaixos he trobat el llibre de Ferran i m'ha vingut de nou al cap, youtube es l'hòstia.

La veritat es que ara que l'he tornat a vore li he tret un poc més de suc, serà la vellea :D

Usuarios habituales