El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

geco

#1530 com ací a la Safor

2 comentarios moderados
R

Hola, me traduce alguien esta canción?

Gràcies :)

geco

#1536 es que estic ociós i de vegades m'agrada la gresca :/

em va per inèrcia :(

1 respuesta
raganock

#1535 No se quína manía tens de contestar a tots els que entren provocant, tu reporta i au!

1 respuesta
B

Torno a estar refredat... I estic segur que m'ho aferran a la puta oficina. Hauriem de fer com els japos, tots amb mascara quan hi ha refredats!

Ara a caseta amb un poleo menta calentet amb llimona i mel i en no res cap al llit, com un vellet >.<

R

Fotre, no sigueu així compatriotes!

1 respuesta
Psicotropica

Coneixeu algunes películes que estiguen doblades al català? Jo de moment només he vist les de Harry Potter i La vida de Brian en català (aquesta última guanya moltíssim) i m'agradaria veure unes quantes més

4 respuestas
0nLy

Hola solo vengo a decir (en castellano, ya que no sé catalá) que estoy jodidamente enamorado de esta canción

1 4 respuestas
B

#1539 Jo fa molts d'anys per la TV3 o el 33 vaig veurer amb uns amics "House 2". La puta peli es més dolenta que un càncer, pero amb el doblatge català ens varem xepar de riurer i varem estar dient frases de la peli un munt de temps.

No l'he tornada a veurer en català, i en castellà es una puta merda... xD

#1540 http://translate.google.es/#es/ca/Hola%20solo%20vengo%20a%20decir%20%28en%20castellano%2C%20ya%20que%20no%20s%C3%A9%20catal%C3%A1%29%20que%20estoy%20jodidamente%20enamorado%20de%20esta%20canci%C3%B3n

1 respuesta
Psicotropica

#1540 Es que obrint pas té cançons boníssimes, no se per que la gent li té tanta mania a la música en català, només per la llengua ja els repugna sense ni dignar-se a escoltar-la:(

Es que Obrint Pas (esto no lo traduzco) tiene canciones buenísimas, no se porqué la gente le tiene tanta manía a la música en catalán, tan solo por la lengua ya les repugna sin dignarse a escucharla

#1541 Supose que serà el que em va passar a mi amb Shaolin Soccer (encara que no va ser per veure-la en català) la vaig vore en sudaca i mira que la pel·lícula es roïna en ganes, pero em vaig afartar de riure!

2 respuestas
R

#1540 ¿No saps parlar català? doncs hauries d'aprendre, almenys si vols escriure aquí o venir a Catalunya.

#1542 Al meu m'agrada el catalan i el valencià.

1 respuesta
0nLy

#1543 "doncs hauries d'aprendre, almenys si vols escriure aquí" tradúceme xD

me estoy dando cuenta, soy yo o el catalán hablado es mucho más facil de entender que el escrito?

2 respuestas
Psicotropica

#1544 Serà segons la zona on l'hages escoltat, si es tancat i de poble ja et dic jo que no entens res

Será según la zona donde lo hayas escuchado, si es cerrado y de pueblo ya te digo yo que no entiendes nada

#1546 No em faces sentir petita que els 18 els tinc jo ara xD

1 respuesta
B

#1542 Clar de vegades de lo dolenta que es la peli que fa gràcia, també te molt a veurer que la que dic la vaig veurer amb amics, que anavem tots super fins i que deviem tenir 18 anyets o aixi.

#1544 "Doncs hauries d'aprendre, almenys si vols escriure aquí." Pues tendrías que aprender, al menos si quieres escribir aquí.

Si parles amb algú de poble, d'aqueixos vellets que no han vist la mar, segur que no entens ni papa. Segur que ni jo entenc tot el que diuen xD

#1545 Doncs quina sort! Jo ja vaig cap els 34 i quan vulguis feim un canvi d'edat! Però bé, en realitat segueixo sent un nen amb cos de carrossa xD

1 respuesta
R

Quan conquistava nous territoris com València o Murcia, ho feia “per a glòria d'Espanya” i en la seva famosa Crònica va definir a Catalunya amb una frase rotunda: la “millor terra d'Espanya”.

Nos feim la primera cosa per Déu, la segona per salvar Espanya, la terça que vos e nos haiam tan bon preu e tan gran nom que por nòs e vòs és salvada Espanya".

(Jaime I el Conquistador, en la famosa “Crònica” del seu regnat).

"Barons, ja podem marxar-nos, doncs avui, al menys, hem deixat bé posat l'honor de tota Espanya” (quan Jaime I proposa una Croada a nobles i templarios, que no s'accepta finalment).

Honor i glòria a jaime el conquistador!

¡Visca Catalunya!

1 2 respuestas
Mcdollar27

#1539 No sé si veus TV3, cada divendres fan la gran pel·lícula. Fa temps van fer Maleïts malparits (Malditos bastardos) i el doblatge em va agradar més i tot que en VO.

1 respuesta
Psicotropica

#1548 La veuria si no fos perquè el senyor Camps li tenia tírria i ens ho va posar prou difícil per veure-la ací a la CV, com trobe a faltar les reposicions de Plats Bruts i l'anime en català

1 2 respuestas
tersark

#1549 aqui pots recuperar programes i algunes pelicules http://www.tv3.cat/3alacarta

Mecaguen10

En una de les seues actuacions, Xavi Castillo digué que una de les condicions per a que TV3 es pogués emetre a València era que deixaren d'utilitzar 'País Valencià' per referir-se a la Comunitat. Amb dos pilotes!

2 1 respuesta
geco

#1540 tens molt bon gust, en directe es increible, canta tot el mon, es com un himne al País Valencià.

B

Recordeu la mani a favor de TV3 amb Lluis Llach cantant a sobre del camió?
Ainx ainx, ens fem vells i seguim sense TV3 a Ritatown!
:(

1 1 respuesta
T

#1547 No es per ofendre pero el concepte de espanya no existia a l'época.

2 respuestas
geco

#1551 encara que parega increïble, la majoria de la gent pensa que PV ve de PPCC i d'ahi que siga tan rebutjat, nosaltres no podem fer-los responsables del seu desconeixement, els pobres no son afeccionats a la lectura.

#1554 es que eixe text no es del "Llibre dels Feyts", m'estime més dir-teu a tu que a un trol :)

1
Blacksep

#1538 #1547 Compatriotes? Jaume I? que collons? xD

Una de les coses que més m'agrada de parlar català "de valència" es que entenc perfectament tant el de catalunya ( la majoría almenys ) com el d'ací .

#1549 Anime de la tv3 win . Records , ja mai tornaràn pero molaría que els nanos pogueren vorel

EDIT: Un moment , si tens 18 encara apenes l'hauràs vist jajaja

1 respuesta
raganock

Doncs jo com a emigrant a València el que trobo a faltar es quan feien Canal-9 en valencià, pels videos i cosses que m'han explicat es veu que era mítica, no només pels programes si no per que a més hi havía moltíssima participacio dels pobles.

Ara apart del treure el poc que tenien en valencià, la resta de la comunitat es completament ignorada per sistema.

Ah, i no es per presumir, però jo tinc una foto amb el Tonet, Ferrán Gadea, de "L'Alquería Blanca", de quan es va fer la manifestació contra l'ERE de Canal-9, entre altres protestes a principis d'any.

Un xic molt simpàtic i amable, tot siga dit i parla un valencià molt maco, crec que es de Burjassot si no recordo malament.

-Mephisto-

#1539 Aquí trobaras informació sobre cinema en catala ;)

http://www20.gencat.cat/portal/site/Llengcat/menuitem.91021952ed2301e7a129d410b0c0e1a0/?vgnextoid=82507513c3b4f110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=82507513c3b4f110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default

LaChilvy

#1553 no podeu veure tv3 alla?

3 respuestas
tersark

#1559 No, el govern de Camps va conseguir que es quedés dintre els llindars de Catalunya.

Comentari mig polític
1 respuesta

Usuarios habituales