El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

nixonE1

La Generalitat Valenciana traslladarà el cas al govern espanyol si ACPV reobre els repetidors de TV3

Que podeu esperar del PP?
http://www.ara.cat/paisvalencia/Generalitat-Valenciana-traslladara-ACPV-TV3_0_828517265.html

B

Us deixo un interessant article sobre València publicat ahir, si no recordo malament, a l'Ara per Sebastià Alzamora.

Es diu País Valencià
1 respuesta
raganock

A tot això:

Próxima parada, pàgina 100. Què no decaigui, valents!!!

1
geco

#1770 ja però mentre no se'ls explique als moderadors no ho entendran, les problematiques que tenim dia a dia son importants, cal parlar per desmentir coses i aclarir temes i termes, com el ja malfollat mal us que fan de País Valencià, d'esta merda ens ha arribat tota la porqueria que tenim a València i la prova està en este fòrum on hi ha molts Valencians que estan tintats de manies, fòbies i farcidet de mentides mal intencionades.

A mi em sap greu que siguen tan xiquets, no tractar-los com a tals.

#1772 no es va a traure res en profit, ignoren que eixe mot te molts anys i que va compartir escrits amb la denominació de Regne, encara que fou a la 2ª Republica on més es va utilitzar, per tant es una senya d'identitat nostra i no cap invent foraster.

1 respuesta
raganock

#1774 Et propose una cosa:

  • Quan arribem a la pàgina 100 intentem convencer als moderadors de que tinguin la manega més ampla, ja que haurem demostrat sobradament que això es un fil de qualitat i la penya que passa i aporta per aquí sobradadament adulta i madura.

Per cert, no hi ha ous a València a trobar la casalla Tenis, es què és il.legal o què?

1 1 respuesta
1 comentario moderado
MarmothGirl

Esteu bojos!

1 respuesta
Muesly

jo el que crec és que aquí hi ha algú que tira de traductor...

2 respuestas
geco

#1775 la Tennis, ni de conya, ací la te fins i tot Ca Pepica al poble de ma mare xD

#1776 el sobra el serrell al comentari.

#1777 lo just i lo necessari :)

#1778 l'important es gastar la llengua, encara que empre un traductor, si no es un tros de suro alguna paraula se li quedarà :D

1 respuesta
Muesly

#1779 Se n'han notat ja un parell ''Però que problema teniu?'', el ¿ a principi de frase...

Wallcroft

#1778 I tant que algú està utilitzant el traductor, m'incloc. El saber diversos Idiomes / dialectes és tot un privilegi

1 respuesta
geco

#1781 doncs mal, esta bé que consultes correccions però tirar tot de traductor el deixa prou en evidència a l'hora de dir quins idiomes o dialectes navega un o controla més, però com no, eres lliure com una llebre per fer-ho :)

MarmothGirl

Sempre m'ha fet gràcia l'expressió: la pela és la pela.

-Mephisto-

Hi ha massa trolls per aquí últimament, com que jo no puc reportar (si algú pot, te el meu suport) proposo un canvi de tema.

Us deixo triar entre pel·lícules en català i literatura en català :D .

1 respuesta
MarmothGirl

#1784 No t'amoïnis.
L'objectiu d'aquest fil és per practicar el català, ja que no tothom mirarà pel·lícules en català ni llegiràn literatura en català.

1 respuesta
geco

#1785 tots no son tot ,jo soc consumidor de cinema en la meua llengua i literatura,m'interessa.

Ara estic llegint un llibre d'una amiga d'Alcoi, Mercè Climent "Somiant amb Aleixa" de Bromera:

http://www.bromera.com/fitxa-llibre-coleccions/items/somiant-amb-aleixa.html

i el taulell de Chufo Llorenç "Et Donaré la terra" ... que deu sap quan l'acabaré :S

Però per a lletraferits la moixeta

2 respuestas
MarmothGirl

#1786 Ho deia perquè no tothom llegeix ni mira pel·lícules en català. Si es concreta un tema per aquest fil (encara que en aquest fil es pot parlar de qualsevol cosa), només podràn comentar aquells que mirin o llegeixin en català, i no són la majoria d'usuaris d'aquest fòrum qui ho fan.

Si -Mephisto- vol parlar sobre literatura en català o pel·lícules en català, que obri un fil, no creus?

2 respuestas
geco

#1787 la veritat es que el que es deuria fer es un fil on parlar i a #1 una secció de gramatica, musica, cinema i literatura perquè tot va de la ma menys els temes politics més calents i no parle dels que han tingut influència en la llengua com es el cas de TV3, que es tota una declaració d'intensions :)

però tens raó com ho dius, ale, me'n vaig de torrà, bon cap de setmana :D

-Mephisto-

#1787 Era una proposta per parlar d'alguna cosa en concret, si no vols parlar d'aixó no passa res, parlem del que tu vulguis, proposa alguna cosa

1 respuesta
MarmothGirl

#1789 Ah, val, perdona; crec que m'he confòs. Pensava que estaves dient que es proposès un tema en concret, en català, per parlar en tot el fil; per això he dit que seria millor que obressis un fil en concret si volies parlar de pel·lícules i literatura en català.

Perdó :qq:

1 1 respuesta
-Mephisto-

#1790 _ No passa res!

Només intentava canviar de tema perque els trolls començaven a campar lliures XD.

1
nixonE1

Bona nit! Com es presenten les festes?
Esteu preparats per endrapar com golàfres?

1 respuesta
Muesly

#1792 Jo tenc ganes de que sigui el día de Nadal, que ho feim mon pares i la meva germana, i em vaig demanar preparar el menjar jo! que més que preparar és anar a comprar, que hi haurá una taula variada de formatges poc comuns i patés. I em curraré una amanida bona bona.

2 respuestas
Psicotropica

#1793 Adore els formatges, a ma casa també solen posar moltíssims formatges per nadal, tinc unes ganes de que arribe!

nixonE1

#1793 nyam nyam!!! i de segon que?

A ca l'avia per Nadal tindrem pica pica (foie, embotits, formatges canapes...), canelons, y llobarro que el fa d'una manera espectacular.
El 24 a la nit vaig a casa la meva xicota que la seva avia tambe moltisim de menjar.

I després el dia de Sant Esteve amb toooooooota la familia a un restaurant tal i com Déu mana de paagès a menjar com autèntics obesos.

1 respuesta
Psicotropica

#1795 El dia de Sant Esteve? Aixó que és?

2 respuestas
nixonE1

#1796 El 26 de Desembre. Nosaltres sempre ho celebrem en familia. Crec que l'unica rao és ser el dia després de Nadal

Moler

Com m'agrada el Nadal!

lxn_

#1796 Les festes nadalenques catalanes que son un pel diferents a les de la resta de l'estat. Jo com tinc família de tot arreu ho celebro tot XDDDD

1 respuesta
tersark

#1799 clar! festa 24, 25 i 26!! i el 27 no et pots moure del que has arribat a menjar XDD

Usuarios habituales