El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

Muesly

Anem a fer estadística: vosaltres que feis, el pare noel, els reis o el caga tió?

A casa meva som de reis, encara que quan era petita queia qualque cosa el día de Nadal, sobre tot si la meva mare feia feina el día de reis, que debía estimar-se més ser a casa pel matí i veure'ns obrir els regals que no perdrer-s'ho :)

1 respuesta
lxn_

Reis i caga tió.

#1803 Pixa tió

nixonE1

Reis i Tió!

AAAAAAAAAAAh! Quina ràbia! Perquè en dieu cagatio si es diu Tió a seques! No ho soporto!
Aquests pixapins...jajajajaj ;)

1 respuesta
Grimmer8

Caga, Tió ,
Tió de Nadal,
no caguis arengades,
que són salades,
caga torrons,
que són més bons,
Si no et donarem,
un cop de bastó!

Tots ho hem cantat de petits XD

1 1 respuesta
Psicotropica

Aquí a la CV no tenim cap tradició d'aquestes ben maques :(

2 respuestas
nixonE1

#1804 Jo canto aquesta!
Tió, tió!
Caga torró!
D'aquell tant bó!
Sino en tens més, caga diners!
Sinó en tens prou, caga un ou!

I si en tens massa caga una carbassa!

1 respuesta
lxn_

Caga Tió!
Ametlles i turró!
Si no cagues bé et donaré un cop de bastó!
Caga Tió!

Aquesta es la versió original i és totalment innegociable.

2 respuestas
Moler

#1801 Jo de petit feia el caga Tió i els reis. Ara només els reis, però el dia de Nadal també cau alguna cosa.

cchrrta

estic completament d'acord amb #1807
aquesta es la versió oficial! jaja

a casa meva celebrem reis, però ma tieta celebra tió i pare noel! llavors, tenim una miqueta de tots els estils jeje i del menjar ja ni parlem... gran part de la meva familia és gallega, no quedes amb gana! xDDD

raganock

A València sempre he tingut dificultats per explicar què és el Tió, si ho mires bé es un costum prou extrany i antiquíssim.

A la família fem el regal gros pel Tió i el petit per Reis.

Grimmer8

#1806 #1807 Aquí expliquen que hi ha diferents versions:

http://es.wikipedia.org/wiki/Ti%C3%B3_de_Nadal #1806

#1805 El bonic del Tió de Nadal és que quan "excretava" sortien llaminadures i regals, i havíem de donar-li fruita perquè les mengés a la nit.

F

#1805 No pasa res, si els vascos s'inventen l'olentxero eixe per a sentirse mes especials mosatros tambe podem.

1 respuesta
nixonE1

El millor del Tió a casa meva era quan arribava a casa que tocava el timbre (el portava un veí) i de petits flipavem de que arribava.
A partir de llavors cada dia se li donava menjar, manderines, xocolata, sobres de menjar, i beure.
Cada dia quan ens despertavem els pares s'havien encarregat d'amagar-ho (o menjar) i així ens creiem que el Tió s'anava alimentant.

Aixó ja fins el dia de cagar-lo.

Pels reis feieu el mateix no? Deixaveu menjar perque quan vinguesin menjesin i bebessin be? Era el nostre petit suborn als Reis d'Orient! jajaja

1 3 respuestas
Psicotropica

#1812 No pots negar que ets de la CV, eixe "mosatros" no es pot confondre

#1813 A ma casa el dia de reis posàvem un got de llet per a cada Rei, unes galletes i pinso del gos i aigüa per als camells

1 respuesta
Moler

Si, el caga Tió es una experiencia impresionant cuan ets petit i molt molt divertit.

#1816 Jo personalment no, pero cuan ens reunim amb la família els petits si que ho fan i continua sent molt divertit.

nixonE1

Continueu cagant el Tió? Jo SI!!! :qq:

1 respuesta
raganock

#1813 A tu quan eres petit no et feien pujar a la taula desprès de sopar i dir la poesía?

A mí m'ho feien fer, i em feia moltissim vergonya pero com després el iaio em passaba un bitllet de 100 pessetes de sota mà, m'aguantaba i ho feia.

No se si encara es fa, diría que sí.

3 respuestas
nixonE1

#1817 Ostia!!! sisisisisisi! jajaja quin record no me'n recordava!!!!

La meva mare se'n recorda d'un ara per sopar li pregunto i el poso.

Crec que si que es fa, era el dia de Nadal, pero jo pujava a la cadira

Moler

#1817 Jo ho havia fet contades vegades i ho pases malament davant la família jajaj

1 respuesta
raganock

#1819 Ja, però el iaio et passaba el bitllet i et deies per a tú: Collons, 20 duros.

Amb aixó anaba a la confitería i em possaba fins al cul, apart de anar a pillar algún Mortadelo o unes partides a les recreatives.

1 1 respuesta
nixonE1

Era aixi un dels meus:

Com que soc tant petitet i de lletra jo no en sé,
pares meus jo us felicito sense ploma ni paper

BON NADAAAAAAAL!

a mi tambe em donaven diners jajaja

I encara més, a Girona tenim una cançó per anar a esperar els Reis:

Visca els tres Reis
de l’Orient;
que porten coses
a tota la gent:
Una botifarra
per a la meva mare,
un got de vi
pel meu padrí,
un tall de coca
per la meva boca,
un tros de pa
pel meu germà;

Moler

#1820 jaja quins records, no és tenen que perdre aquests costums tan macos!

Muesly

#1814 jajaja pinso del ca! Jo als camells els deixaba pastanagues!

#1817 un billet de 100 pesetes???? De quin any parles??

#1813 i el moment de cagar com és?? Els pares han deixat els regals posats el vespre abans? Per que li heu de pegar perque els cagui, no es aixi?

2 respuestas
1 comentario moderado
raganock

#1823 Entre els 70-80, fes comptes.

Per enganyar als xiquets el que feien es que després de fotre-li d'osties ens feien anar a la habitació a ressar una oraciò curta, moment que aprofitaben els pares per possar el regals sota la manta del Tió.

Santa inocència que no ens ensumavem la torrada.

nixonE1

#1823 Si, la nostre manera, suposo que la de tothom, és anar amb un pal o amb la ma i anar-li donant cops mentre cantes la canço.

Despres nosaltres navem a resar o a cantar nadales a una altre sala mentre els pares vigilaven que el Tió fes un pet. (i mentre posaven els regals)
Així quan estava tot colocat sota una manta, amb el Tió, feiem una cagada per acabar-lo de fer cagar i treiem la manta on hi havia tots els regals.

Així es feia varis cops, fins que al final cagava una caca de sucre.

1 respuesta
Moler

Doncs nosaltres anàvem cap a la cuina a calentar la punta del basto al foc i llavors posaven els regals jaja

-Mephisto-

A casa som republicans, així que res de reis. Quan era petit feia tió i Pare Noel, ara, per desgracia, el tió ens ajuda a encendre el foc...

Zahrae

A casa meva el tió i els reis! :D I per Nadal dir el vers de Nadal pujada a la cadira i que després et donéssin calés...

Vull tornar a ser petita!

tersark

De petits sempre reis, perla tradició i la il·lusió de quan ets petit, però ja de més gran Pare Noel que pots tenir els regals abans XDD

I percert el tió de tota la vida és:

Caga, Tió ,
Tió de Nadal,
no caguis arengades,
que són salades,
caga torronets,
que són dolcets!

Usuarios habituales