El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

geco

#2160 hahahahahahahha ouera es la bossa dels ous xD ací normalment ALCEN i no AIXEQUEM :)

1 1 respuesta
B

Ací es diu "no t'alces la faldilla" però jo crec que a ells ja no sels "aixeca"
:D

Psicotropica

#2161 i lo "d'un arna"?

1 respuesta
geco

#2163 l'arna es a "polilla" en castellà ... es com quan dius:

-Això es més vell que l'arna :)

1 respuesta
Patrikerol

#2164 eixa expresió es la primera vegada que l'escolto, açi seria "Es mes vell que l'anar a peu"

Per cert, air vaig vore un programa per primera volta a TV3, després de l'APM, es diu "El Foraster":
http://www.tv3.cat/el-foraster#, em va agradar molt, peró fins el 8 de Gener no torna em sembla.

1 1 respuesta
geco

#2165 si, eixa també la conec però tenia la impressió de que era un poc més adaptació de la dia en Castellà, crec que l'Arna es més vella que anar a peu d'altra banda :P

1 respuesta
B

Yeeepppp, demà el primer aniversari del meu fill i ficarem la cançoneta de tv3...anys i anys per molts anys... quin goig!!!!!!!!!

raganock

Una curiositat... De Castellò cap amunt diem:

  • No em toquis els pebrots.

(expressió que vol dir, que com segueixis per aquest camí t'acabarás menjant una nyespla amb tota la mà oberta que et quedarà la cuatri-barrada tatuada a la galta un mes)

En canvi a Valencia, no... Ací es:

  • No em toquis el ous.

Així els catalans de vegades fem sorna dient: els valencians no teniu pebrots?

Pd.: Per cert, m'encanta la paraula "nyespla" es més contundent i autèntica que "hostia".

1 respuesta
B

#2168 jo he escoltat "no em toques les castanyes" si et val...

lxn_

Collons >

1 respuesta
raganock

#2166 Mira ara que et tinc per ací, per allà baix què dieu mès?:

  • nyespla.
  • hostia.
  • o bascollada.

O feu servir les tres i depent de la intensitat de l'impacte?

#2170 Açò es veritat, el collons son universals en català, no he trobat lloc que no els facin servir... Tant per bò com per dolent.

2 respuestas
B

#2171 Galtada però -da final és mut i per tant queda galtà.
Et fotré una galtà que no et coneixerà ni ta mare, animal de sequia!!!!!!!!
:)

geco

#2171 ací el que més sona es:

  • Nyespra/Nyesprà ( més fort)
  • hòstia
  • baixcollà/bescolà/bascollà ( Baixollada/bescolladà/bascollada)
  • garrotà ( Garrotada )
  • Artellada ( Artellà ) de vergades he sentit aprop de la Marina que es colpejar amb els artells.

Ací com ha dit la Moixeta seria:

El fotré una galtà que no el coneixerà ni ta mare, animal de senia/sequia bruta.

La diferència que tenim amb la parla de L'horta es per exemple que ells diuen:

Te pegaré una galtà ....

Els Catalans seria ...

Et pegaré una galtadà/bufetada o com digau

i com es diu a les Comarques centrals ..

El pegaré una galtà ....

Molt curiós que els més secessionistes empren una forma tan similar a la parla Catalana xD

2 respuestas
Psicotropica

#2173 al meu poble diem molt "Bescollà" i "Carxotà", "Bossinà" i també "Pegar un cony"

1 respuesta
Zhelion

sóc un estudiant de filòlogia catalana i aquest fil em va perfecte xD. continueu dient variants, que jo me les apunto totes!

1 1 respuesta
B

#2173 Noooooor, de pegaré res, fotré!!!

1 respuesta
geco

#2174 hòstia... bossinà també ho deiem quan era nano i feiem harca pels horts ... xè si t'arree una bossina t'enrotlle

#2175 a vore si la nova remesa de filòlegs Catalans no es centren al seu melic i li donen valor a les variants, que en realitat, son totes les que s'usen i si que fan la llengua.

#2176 ací fotem d'un altra manera, de vegades verticals, de vegades horitzontals, res de punyaes xD

es com el CARDAR del Catalans, que ací es posar finet algú a cebes :)

2 respuestas
Zhelion

#2177 les variants em fascinen; últimament estic bastant interessat en les del valencià, des que vaig veure en Pep Gimeno en un concert, que em va meravellar.

1 1 respuesta
geco

#2178 veritat que si? Pep no te preu com a persona, cara a cara el guanya definitivament i ell més que ningú es un exemple de les variants i la parla col·loquial Valenciana tan curiosa.

Una joia musical es la seua Malaguenya de Barxeta, es la que sona quan em criden però a la versió d'Obrint Pas :)

Ja la versió d'Obrint esta molt treballada

1
Zhelion

veritables joies! també fa una col·laboració a https://www.youtube.com/watch?v=nGEscplz_-w, com suposo que ja sabràs.
#2181 veig que ets d'alacant.... malauradament, crec que a alacant hi predomina el castellà :(

1 respuesta
Psicotropica

A mi m'encanta xarrar amb gent d'altres llocs catalanoparlants i poder compartir les diferències dels nostres dialectes, paraules típiques i demés, em podria passar hores xarrant d'aixó amb algú

1 respuesta
geco

Conec a la Gossa, la setmana passada vaig estar xarrant amb Josep Nadal al Masymas xD

si he de triar una cançó de la Gossa em quede amb Colpeja Fort o el Dia que tot rebente.

1
B

Tomeu Penya >>>>>>>>>>>

#2184 açò diuen

1 3 respuestas
geco

#2183 això si te anys ... que es country vintage mallorquina? xD

1 respuesta
geco

#2183 que vols que'l diga , jo em quede amb esta ...

1
Psicotropica

#2180 A alacant encara hi queda prou gent que xarra en català, però quasi tots als pobles o a les zones més antigues de les ciutats.

Al meu poble per exemple quasi tots xarrem en català, però també hi som per aixína dir-ho l'últim poble que el xarra, després ja ve la vega baixa que ès quasi Murcia...

brakeR

la KDD de Països Catalans per quan ?

1 1 respuesta
Psicotropica

#2187 quan vinga la temporada de calçots!!

2
Zhelion

jajajajaja molaria molt, però el lloc de quedada seria problemàtic

Ks1Qn0

A Alacant encara defensem la llengua! Ho cregueu o no, a Elx encara hi ha predomini valencià :)

PD: Per a hòstia, aquesta del minut 0:31

3

Usuarios habituales