El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

nixonE1

#193 Jo vull un forfet de temporada de BB que no sigui a 900€. Volsaltes tambe teniu aquests preus?

2 respuestas
V

#211 900 talegos cobren a baqueira?

pots flipar...

Psicotropica

Bueno xicons, jo crec que em retire a dormir també, que demà toca madrugar per a anar a classe (aprofite per queixarme dels retalls, 45 persones a una classe de 2n de Batxiller >.<)

Bona nit a tots!

1 respuesta
jaumemaulet

#199 Si, s'estudien català, castellà i aranés obligatoris fins la ESO, i em sembla que els primers cursos de la ESO també, i hi han assignatures com naturals o socials que es fan amb llibres en aranés, i els professors poden parlar qualsevol de les tres llengües fins al final de Batxillerat, menys les de llengua clar. S'ho prenen en serio, aquest any una professora que té el titol d'aranés li ha tret la plaça a una professora que portava tres o quatre anys i encara no tenia el titol..

#201 A veure, hi ha alguns polítics que volen algo així com "Aran un país", suposo que no volen dir estat propi dintre d'Europa ni res semblant, o allò espero, però volen que el govern que ja tenim, sigui més potent i pugui manar molt més dintre de tot el que pasa a la Vall d'Aran, que no es decideixin les coses que només ens afecten a nosaltres des de el govern central, seria un tonteria enorme que demanessin la independencia de Catalunya o d'Espanya, encara que ho sentit dir a gent..

#211 jajaja, jo fins als 17 anys tenia el forfait de temporada a 90 euros, però a partir d'allà a pagar, em sembla que la gent de la Vall d'Aran té un "preu especial" de 600 €, però jo ja com vaig pirar a estudiar a Barcelona ja no me'l vaig treure.. i hi ha una part de la Vall que es on pertany Baqueira i bastants pobles propers que no paguen res de forfait, a qualsevol edat..

#217 si, s'emet a lleidaTV, pots veure els programes aqui http://arantv.xiptv.cat/ El que posa la veu en off amb veu de nen es amic meu xD.

Marxo a dormir, bona nit, adishats.

3 respuestas
V

#213 45 persones? pfff

nanit!

Abby

#214 Mai aniré a dormir sense aprendre alguna cosa nova :)

X

#214 teniu televisio propia? una vegada em va semblar veure un resum del barça-madrid en aranes i sempre he tingut el dubte xD

1 respuesta
V

#214 desconeixia per complert el que succeïa a la Vall d'Aran, molt interessant.

2 comentarios moderados
Colgajo

#220 dones* ja veuràs, amb la tonteria, dintre de poc temps tot un catalanoparlant jajajaj

1 respuesta
spud

Visca Espanya

3
Miaumamiau

100% daccord

1 comentario moderado
Astro90

a vera el que ens dura el post aquest... amb tot ple de gent donan clicks a las banderas vermellas xD

allmy

Parlar el català sembla fàcil. Deprés de vuit fils de català i utilizant diccionari per alguns paraules, i pugui fer un frase.

Es correct?

#228 Paginas, se me ha colado xD, Cómo es "paginas"?

3 respuestas
Colgajo

#224 Te lo digo en castellano para que te enteres, dime, ¿dónde cojones ves aquí la política? Personalmente yo en junio me quiero presentar al Grau Mitjà de la JQCV para sacarme el título y esto me viene de perlas, porque mi valenciano escrito es una mierda. Si no te gusta cierra la puerta, gracias.

2
V

Qué gran es aquest home

xDD

#226 pàgines

1 respuesta
lxn_

#226
alguns -> algunes
pugui -> puc
per -> per a (para)
Es -> És
correct -> correcte

#226 Pàgines. Sapiguent castellà és molt fàcil aprende'l.

Colgajo

#226 Parlar català sembla fàcil. Deprés de vuit fils de català i utilizant un diccionari per a algunes paraules, hi puc fer un frase.

Es correcte?

¡Nada mal para no tener base!

2 respuestas
V

#230 hi puc -> he pogut

Si, es correcte.

1 respuesta
Colgajo

#231 Bé, a mi em sembla que hi puc es refereix a que pots formar frases en català i he pogut es refereix a eixa frase en particular, baix el meu punt de vista que segurament estiga equivocat xD

1 respuesta
V

#232 ostras, estiga, ja no cola... això es un barbarisme col·loquial! estas intentant fer-te passar per aprenent però no és cert!!!

1 respuesta
allmy

#230 Comparat com aprendre el basc és fàcil.

Jo vaig (?) estar en Barna en 2008 xD

#221 Perqué se utilitza el "amb"? = tanta?

2 respuestas
V

#234 en -> a; Jo vaig estar a Barna al 2008

amb = con, amb la tonteria = con la tonteria

suN_

#234
amb = con

Colgajo

#233 Aquí al sud de la Comunitat Valenciana estem molt influenciats per el castellà, si algún conegut meu de mes al nord cada vegada que m'escolta parlar es tira dels cabells xDD

1 respuesta
urdaking

Si voleu familiaritzar-vos amb lo català, escolteu al mestre:

1 respuesta
KONRA

molt be molt be,

una amica a cagat.

1 respuesta
V

#237 ahhhh bé, llavors tens base!!!

1 respuesta

Usuarios habituales